rechtzaken over VIN plaatje, RDW dodelijk

• dirk ambu

beste heren

heeft er iemand een foto van zo een vin plaatje met de juiste popnagels erin

want ik neem aan dat ze het daar aan zien omdat deze anders zijn dan het origneel

ter controle van mijn eigen wagen zou ik graag willen weten hoe de orginelen eruit zien

bij mij is de plaat er ooit af geweest

ik zie het graag

groetjes dirk ambu

• michel

gewoon een stukje rubber nemen, en de plaat op aftekenen, en gaatjes aftekenen, en dan de nagels stralen zodat hij oud lijkt, desnoods wat citroen zuur er over en klaar…oude nagels.

• Henk Bossinade

Michel, dit meen je echt? Vr gr Henk B.

• Crazy-G

Duhhh, bij mij zaten ze er al weer 5 of 6 jaar op, pekel had z'n werk goed gedaan en ze zagen er, geloof me, gewoon echt goed oud uit, maar werd wel degelijk geconstateerd dat ze “niet klopten”.

Feit blijft dat de RDW bij sommige wagens, en dan met name de oude samengestelde wagens, blijkbaar veel meer ophangen aan die plaatjes dan nodig, wenselijk of zelf correct is.

Mijn ‘83-er 110 hoefde officieel geeneens een plaatje te hebben maar op het feit dat datzelfde plaatje er af was geweest kreeg ik gewoon een PAT onderzoek aan m’n broek, hij is toen helemaal correct bevonden maar hoe ze dat dan gecheckt hebben is mij volslagen onduidelijk want de wagen was verre van origineel, wel correct maar dus niet origineel, volledig nieuw remsysteem alla 300 TDi met schijven rondom, volledig nieuw en jonger dashboard 300 TDi motor, automaat en ga zo nog maar even door met een aantal zeer in het oog springende en voor de kenner meteen herkenbare veranderingen.

Da's ook één van de dingen die zo frustrerend zijn, je komt er niet achter waar ze op checken, kan het me wel voorstellen dat ze dat niet prijsgeven want dan gaan de minder correcte vrienden daar weer mee bezig om illegaal wagen “om te katten”.

Als ik nou een wagen heb van 43 jaar oud met kloppend chassis-, motor-, bak- en asnummers maar geen plaatje op de carrosserie, dan kunnen ze hem in theorie gewoon afkeuren en moet jij maar bewijzen dat alles gewoon wel klopt omdat zij het “niet vertrouwen”.

Gewoon heel vervelend allemaal, alsof de Oldtimer branche nog niet genoeg naar de klote is door vriend Weekers.

G-J.

• fenix2

Hmm,

zou er sprake kunnen zijn van willekeur door een of enkele (al dan niet gefrustreerde) keurmeester(s)?

Overigens zijn mijn eigen ervaringen met de RDW uitermate goed. (in 2012 import keuring RHD series uit 1975).

Had destijds, in de aanloop naar die importkeuring, wel met een brainwave het type plaatje aan de binnenkant op het schutbord laten zitten en de verlopen en half loshangende trim afwerking op schutbord om het type plaatje heen losgesneden.

succes met de afwikkeling :)

Fenna

• lucas

hallo hier in belzeland heeft het typeplaatje geen enkele waarde enkel een indikatie wat betreft max sleepgewicht en max toegelaten massa

• mjheijnen@on.nl

beetje soldeer schoonmaak/vloeimiddel S39 op de nagels en ze zien er binnen een dag 25 jaar oud uit maar dit moet niet nodig zijn want het is een hobby om de auto in prima staat te houden en technisch in orde moet de RDW eigenlijk toch waarderen.

niets is erger dan na het openmaken van de motorkap alles in staat van ontbinding aan te treffen lijkt me niet dat de RDW dit wil

• Janus

Kan het zijn dat de dhz-nagels het gaatje hebben van de trekstift, en dat de Solihull-nagels blind waren, dwz waterdicht of klinknageltje ?

• michel

en weer een broodje aap verhaal er bij.

ben net bij de rdw geweest met een wrak, is gewoon goedgekeurd voor ombouw, dus plaatje gaat er af en een andere motor, wel soortgelijk, dus hoe kom je bij dat verhaal????????????????

• Alan T

Michel schreef:

en weer een broodje aap verhaal er bij.

Dit is helaas geen broodje aap verhaal,

maar wel het logische gevolg van wat er de afgelopen jaren gekloot is om maar belastingvrij te rijden.

daarbij zijn de rdw medewerkers net mensen, de een is een vakman met kennis en de ander denkt dat die dat is.

ga daarbij nog een beetje knoeien aan de punten waar ze zeker naar kijken en je hebt alle schijn tegen