Duhhh, bij mij zaten ze er al weer 5 of 6 jaar op, pekel had z'n werk goed gedaan en ze zagen er, geloof me, gewoon echt goed oud uit, maar werd wel degelijk geconstateerd dat ze “niet klopten”.
Feit blijft dat de RDW bij sommige wagens, en dan met name de oude samengestelde wagens, blijkbaar veel meer ophangen aan die plaatjes dan nodig, wenselijk of zelf correct is.
Mijn ‘83-er 110 hoefde officieel geeneens een plaatje te hebben maar op het feit dat datzelfde plaatje er af was geweest kreeg ik gewoon een PAT onderzoek aan m’n broek, hij is toen helemaal correct bevonden maar hoe ze dat dan gecheckt hebben is mij volslagen onduidelijk want de wagen was verre van origineel, wel correct maar dus niet origineel, volledig nieuw remsysteem alla 300 TDi met schijven rondom, volledig nieuw en jonger dashboard 300 TDi motor, automaat en ga zo nog maar even door met een aantal zeer in het oog springende en voor de kenner meteen herkenbare veranderingen.
Da's ook één van de dingen die zo frustrerend zijn, je komt er niet achter waar ze op checken, kan het me wel voorstellen dat ze dat niet prijsgeven want dan gaan de minder correcte vrienden daar weer mee bezig om illegaal wagen “om te katten”.
Als ik nou een wagen heb van 43 jaar oud met kloppend chassis-, motor-, bak- en asnummers maar geen plaatje op de carrosserie, dan kunnen ze hem in theorie gewoon afkeuren en moet jij maar bewijzen dat alles gewoon wel klopt omdat zij het “niet vertrouwen”.
Gewoon heel vervelend allemaal, alsof de Oldtimer branche nog niet genoeg naar de klote is door vriend Weekers.
G-J.