De RDW voert voor alle eigenaren met typeplaatjes, ook wel VIN plaatjes genoemd, op hun Landrovers die ooit los zijn geweest - dat wil zeggen dat ze niet door de RDW worden herkend als vastgezet met popnagels af fabriek = origineel - een dodelijk beleid. Er wordt al door verschillende eigenaren tegen de RDW geprocedeerd, omdat bij het identificeren door de RDW bij bijvoorbeeld een ‘lpg-weg keuring’ , maar ook na een controle oproep (gebeurt ook steeds vaker) de RDW glashard durft te zeggen dat het typeplaatje/VIN plaatje los van de koets is geweest en dat leidt tot het niet meer hebben van de originele identiteit = let op ………. verloren gegaan zijn van de identiteit van de hele auto. Weg kenteken. Zoek het maar uit.
Deze zienswijze van o.a. de jurist Maenhout van de RDW is dodelijk gevaarlijk voor onze hobby, de investering en verkoopbaarheid van onze voertuigen en die van héél véél meer Nederlanders.
Ik roep hierbij daarom iedereen op bezwaar te maken tegen deze zienswijze van de RDW. Ik roep iedereen op die al procedeert tegen de RDW over dit probleem zich bij mij te melden. Ik zal er voor zorgen dat iedereen met elkaar contact kan opnemen.
Ik meen dat de Raad van State nog voor de zomer, bij het hoger beroep van één van de gedupeerden, over dit RDW- gevaar gaat worden geïnformeerd. Ik kan me niet voorstellen dat de Raad van State in deze kronkel van de RDW zal trappen. Maar we kunnen maar beter pro-actief zijn en onze krachten bundelen. Misschien een open brief aan de Raad van State schrijven ?
Ik heb in mijn proces tegen de RDW over dit probleem (de RDW kent ineens identiteitswaarde toe aan het VIN-plaatje dat op het slampanel van de Range Rover Classics zit, of soms ontbreekt en dat zelfs al sinds hun import in NL doet, waarbij de RDW nooit moeilijk hierover heeft gedaan) van de RDW zelf een formulier gekregen waaruit blijkt dat de RDW zelf nota bene altijd heeft gepraat over het typeplaatje, nooit over VIN-plaatje