rechtzaken over VIN plaatje, RDW dodelijk

• sjeroens

goed nieuws!

En ik zat een beetje te wachten tot ik de 101e poster was….

J.

• jamaar

MOOI

:)-D

staat de uitspraak ergens online?

en een taart voor 100 plus

• PG

Hoi Lucas,

Goed om te horen/lezen.

Zou mooi zijn als we de publicatienummers van de uitspraken kunnen hebben.

Blijf volhouden.:)-D

Peter

• michel

eindelijk tijd voor koffie met gebak:)-D

• john

t zijn hufters. zie deze link:

http://tdvma.blogspot.nl/2015/06/een-norton-een-rechtszaak-en-toch-nog.html

ik heb een rechtzaak tegen ze gewonnen om net zo'n geval met een Norton motorfiets

• jamaar

wat een verhaal, maar goed dat er doorzetters zijn die niet opgeven.

jammer dat er in alle takken van de overheid van die zakken rondlopen die je het leven zuur maken en door ons alle betaald worden.

:(

• lucas.adriaanse

Belangrijk nieuws:

Volgende week, 9 juli om precies te zijn, komt dit rare verhaal van de RDW voor de Raad van State. Eindelijk zal ons hoogste rechtscollege voor bestuursrecht zich buigen over het voor zo velen van ons dodelijke spel met de waarde van een typeplaatje. Het VIN-plaatje, dat in de eigen controlelijsten van de RDW typeplaatje wordt genoemd en alleen al daarom geen identiteit aan een onderdeel van een auto kan geven. Het VIN-plaatje dat volgens de juristen van de RDW een anderhalf jaar geleden of daaromtrent ineens aan zou tonen of de koets van een RRC (of DEF of zelfs andere merken) wel of niet eerlijk zó uit de fabriek is gerold indertijd. En als het er naar uit ziet dat dat plaatje wel eens los zou kunnen zijn geweest, dan vervalt de identiteit van de koets. Betekent meteen ook weg kentekenbewijs, want alle hoofddelen van een auto met zelfdragend chassis moeten te identificeren zijn.

Nu de grap: 's middags om 14:30 begint mijn rechtzaak tegen de RDW in Breda. Wie wil komen luisteren is van harte welkom. Die steun zou zelfs wel eens kunnen helpen. Want daaruit kan blijken hoe belangrijk het is om de RDW hier terecht te wijzen. Nou ja, dan moet er wel een goede opkomst zijn. Zeg een man of dertig minstens.

Ik mag dan mijn standpunt aan de rechter vertellen en daarna namens de RDW mr Chris Maenhout hetzelfde doen.

GRAP: niet echt, maar wel heeeeel erg toevallig !!! …… 's morgens staat deze mr Maenhout tegenover mr Dudink die voor zijn cliënt bij de Rechtbank Utrecht het kenteken heeft weten terug te krijgen, dat de RDW hem meende te mogen hebben afgepakt. Dat vond de RDW niet leuk. En nu volgt in die zaak dus het hoger beroep voor de Raad van State, dat door de RDW is aangevraagd. Deze zomer weten we hopelijk dat we wat het VIN-plaatje betreft weer veilig zijn. Als vanouds hoeven de keurmeesters er niet naar te kijken, het is maar een soevenier (zoals ik wel eens over het commentaar van een keurmeester heb gehoord (:D )

• fenix2

grappig in de contekst van het type plaatje is dat bij een iveco daily het typeplaatje op een los demontabel onderdeel van de voorbouw zit. Zodra er serieus werk aan de motor gedaan moet worden bij een daly, wordt het onderdeel met typeplaatje als een van de eerste onderdelen uitgebouwd …

hoe zit het dan met de identiteit van die iveco???? ;)

Fenna

• Mud Machine

Net als bij een RRC en Discovery een los deel.

• lucas.adriaanse

fenix2 Schreef:

——————————————————-

> grappig in de contekst van het type plaatje is dat

> bij een iveco daily het typeplaatje op een los

> demontabel onderdeel van de voorbouw zit. Zodra er

> serieus werk aan de motor gedaan moet worden bij

> een daly, wordt het onderdeel met typeplaatje als

> een van de eerste onderdelen uitgebouwd …

>

> hoe zit het dan met de identiteit van die

> iveco???? ;)

>

> Fenna

Inderdaad net als bij de Range Rover Classic. Bij de vroegere bouwjaren; later gelast ipv met bouten vast. Maar de eerdere bouwjaren is het “motor eruit ? Radiator verwijderen en dan het slampanel mét typeplaatje demonteren et voilá …… een groot gat om de motor met bak en al er uit te takelen !”

Goed dat je even meldt dat er véél meer voertuigen moeten zijn waar het panel met typeplaatje voor bepaalde reparaties verwijderd dient te worden. En dan ?

Grtz

Lucas