Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat de Nederlands rijksdieven van het wegverkeer een Engels kenteken in beslag kunnen nemen,wat zal queen Elisabeth daar van zeggen.
Ja ik begrijp ook wel dat het een bekent fenomeen is. Ik ben nog het meest pissig dat de RDW-keurmeester mij de papieren afhandig heeft gemaakt onder het mom van voorbereidend werk van het PAT-team. Na ruim een week krijg ik een telefoontje dat de RDW/PAT afziet van verder onderzoek. Nou wordt ie helemaal mooi! Ik heb als burger het recht op een verder onderzoek. Bij navraag of ze zo vriendelijk willen zijn om de V5 terug te sturen zodat ik de auto weer in Engeland kan verkopen, kreeg ik een antwoord dat ik een schriftelijke aanvraag in moest dienen naar het blabla hier puntje puntje daar, veel rompslomp dus.
De RDW denkt dat ze halverwege de wedstrijd de spelregels kan veranderen en daarom lijkt het mij verstandig dat zoveel mogelijk mensen weten wat de valkuilen en mogelijkheden zijn. Ik had op het moment dat de keurmeester ook maar naar het vin plaatje gewezen had hem gelijk met een paar regels van de wegenverkeerswet om de oren moeten slaan (figuurlijk) en hem duidelijk moeten maken dat hij op dat moment een overtreding beging. Op het moment dat hij dan door was gegaan had ik hem ter plekke moeten verzoeken de controle te staken en zijn meerdere te halen en die te vragen naar een andere keurmeester. Ik weet niet of het helpt maar ze zijn dan wel bewust dat ze niet zomaar met alles weg kunnen komen.
Complot theorie of niet ik denk het wel. Er zijn hier wel hogere machten die aan de touwtjes trekken. Rechters in NL worden betaald door de overheid, hoe onafhankelijk zijn ze dan als je de staat aanklaagt. Democratie is een vreemde vorm van dictatuur.
ik verbaas mij er over dat mensen die worden beroofd op straat wel de dader een pak rammel geven, maar als de overheid je beroofd staan we dit wel toe……..typisch nederlanders………..we pikken nog steeds veel te veel
ik heb er laatst 1 bij de rdw bijna bij zn strotje gegrepen omdat meneer moest zeiken op mijn oldtimer, nou dat heeft ie geweten, kon gelijk effe bij de baas komen,.
ze weten nu wel dat ik niet met me laat sollen
Voor wie het nog niet weet …. hier het eerste goede nieuws:
De RDW is nu toch door de rechtbank teruggefloten bij het hanteren van de nieuwe kijk op de typeplaatjes/VIN-plaatjes van onze LRs ! Gelukkig, dat kon ook niet uitblijven zeg ik. Maar desalniettemin geeft het een goed gevoel.
Nu is de ene rechtbank de andere niet en kan een rechter in een vergelijkbare zaak in een ander arrondisement toch tot een andere conclusie komen. Maar gezien de vele argumenten tegen de werkwijze van de RDW de afgelopen anderhalf jaar plús het vonnis van een andere rechter in een andere zaak (mbt een Defender waarvan in Engeland vóór import in NL de stuurinrichting was omgebouwd van rechts naar links gestuurd ….rembooster dus los geweest = weg identiteit koets, want VIN plaatje is los geweest.) waarin de RDW ook al tegen zich hoorde concluderen, begin ik er in te geloven dat het deze zomer nog afgelopen kan zijn met het afkeuren van een samengesteld voertuig o.g.v. gedoe met een typeplaatje …..
Iemand een reactie ???
Goed nieuws, ik ben zelf nog niet bij ze geweest, juist vanwege de mogelijke problemen, maar dit biedt weer perpectief.
Eigenlijk wil ik alleen de max laadgewichten en trekgewichten op kenteken krijgen maar goed, voor hetzelfde geld willen ze toch dat je langskont nietwaar?
Ik heb overigens een officieel certificaat uit Engeland maar daar staat dus bedroevend weinig op voor wat betreft nummers, zal mogelijk wel iets te maken hebben met het feit dat het een Lightweight is en er dan blijkbaar van uit wordt gegaan dat die toch maar zeer kort origineel blijven?
Chassisnummer is het enige dat er op staat waar af fabriek iets aan te identificeren zou zijn, geen motornummer, geen bodynummer, geen asnummers.
En dan zou het dus zeer lastig voor mij worden om aan te tonen dat de wagen helemaal klopt . . . . . . . .
We gaan het beleven.
G-J
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?