rechtzaken over VIN plaatje, RDW dodelijk

• Mrah

Ik rij zelf al 3 jaar rond met een RRC waarbij wel gelet is op 1/3 2/3. Toch ben ik niet naar RDW gegaan om e.e.a. vast te leggen. Daar had ik geen zin in omdat mijn chassisnummer maar uit 6 cijfers bestaat i.t.t. het vin nummer op typeplaatje waar nog voor dat nummer een hele trits letters staat.. Ook omdat ik inmiddels weer belasting moet betalen, Het is grijs kenteken dus dat valt mee. Ben nog nooit tijdens controle geconfronteerd met vraag hoe of wat vanwege samengstelde auto.

Ik ken ook diverse mensen die echt met verzamelde berg onderdelen rond rijden waarvan herkomst onduidelijk is. Ook nooit problemen. Maar ja die betalen ook weer belasting omdat het auto's zijn uit jaren tachtig.

• michel

wat een kneus die advocaat.

De rdw arnhem noemt het type plaatje een souvenier,en beschouwen het plaatje niet van belang, dus..keuren in arnhem.

mocht je toch problemen ergens krijgen bij de rdw, dan moet je de persoon die je aanhoudt over dat nummer aansprakelijk stellen voor de kosten van de rechtbank, en dan piepen ze wel anders

• michel

zou wel een bak wezen….koop je net die 3 drs in engeland voor 200.000 pond, ben je je kenteken kwijt…..ach….leuker kunnen we het niet maken.

• Mrah

Als je 2 ton kunt uitgeven voor een Laro kun je ook wel een advocaat betalen om dit recht te breien.

• lucas.adriaanse

Mrah Schreef:

——————————————————-

> Als je 2 ton kunt uitgeven voor een Laro kun je

> ook wel een advocaat betalen om dit recht te

> breien.

Dat zijn er niet zo veel in onze groep belanghebbenden, Mrah. Inmiddels heeft zich een aantal andere vechtende gedupeerden bij me gemeld. Het is heel interessant om te lezen wat er zoal speelt. Zelfs met een RDW station gemaakte afspraak incl. taggen/labellen/loodje knijpen wordt door de juristen niet verbindend verklaard !!

Let op, dit wordt heel spannend !

Het kost nogal wat tijd om de verschillende verhalen met vaak wel 10 tot 20 brieven, afspraken, bezwaarschriften en lopend hoger beroepen met producties samen te vatten. Daarom duurt het nog even voor ik wat kan publiceren.

• lucas.adriaanse

Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:

——————————————————-

> Ik laat voor de zekerheid altijd het typeplaatje

> op de rembekrachtiger zitten, al slaat dat

> natuurlijk nergens op, want ik schroef daarna wel

> de hele rembekrachtiger van het schutbord.

> Ik overleg tegenwoordig wel elk project vooraf met

> de RDW en vertel dan ook dat ik het schutbord ga

> galvaniseren. Is nooit een probleem. Later kom ik

> terug voor de herinslag in het nieuwe chassis en

> laat dan tegenwoordig enkele foto's van de

> gerestaureerde auto maken door de RDW medewerker

> en deze worden dan aan het dossier gehangen. Ik

> denk niet dat dit soort auto's ooit nog twijfel

> over de identiteit kunnen krijgen.

>

> Bij de Range Rover die we destijds hebben

> omgebouwd naar softdash en 300tdi heeft de RDW op

> mijn verzoek het chassisnummer ook in de koets

> geslagen, het chassis hadden ze al gedaan en het

> motornummer stond ook op papier. Volgens mij

> kunnen ze dan ook nooit meer moeilijk doen.

> Inmiddels is die auto naar Duitsland gegaan waar

> hij (volledig onterecht) een H kenteken heeft

> gekregen.

>

> De Range Rover LSE die ik nu heb rij ik met een

> permanent angstig gevoel in. Dat ontneemt het

> plezier van zo'n auto behoorlijk. Ik denk dat

> alles legaal is. Origineel chassis is doorgezaagd

> en verlengd, juiste wielbasis en aantal deuren op

> kenteken. In 1971 bestond deze wielbasis niet met

> een vierdeurs koets, dus als dat wel op kenteken

> staat moet hij wel met de huidige LSE koets langs

> de RDW geweest zijn. Dat was in maart 1999, een

> maand voor dat de 1/3 regeling werd ingevoerd dus

> toen mocht alles nog.. Toch rij ik met een gevoel

> rond dat ik elk moment van de weg gehaald kan

> worden en mijn kenteken moet inleveren en dat ik

> zal moeten procederen om het terug te krijgen..

Verschillende keurmeesters verschillende meningen verschillende aanpak en uitkomst. Dat mag natuurlijk niet en het lijkt wel of de hoofddirectie uit Zoetermeer dat ook heeft gezien en er nu overal meerdere keurmeesters per keuring hun ja of nee woord moeten uitspreken. En er dan wel erg vaak “nee, lever maar in” wordt gezegd.

Overigens heeft één van de gedupeerden zijn project wel degelijk eerst laten labellen en is die afspraak later van hogerhand onjuist geconcludeerd en volgens de RDW officieel ongeldig. Daar wordt nu over geprocedeerd. Er gebeuren heel vreemde dingen bij de RDW. En nogmaals: krijgt de RDW gelijk met de stelling dat het VIN-plaatje bij de koets hoort, dan zijn alle VIN plaatjes die het chassisnummer van het oude chassis tonen ipv dat van de nieuwere koets ….. nietig. Weg kenteken als je bij de RDW komt. Zelfs als het eerder wel klopte !

En heb je je RRC's VIN-plaatje gewoon níét gewisseld en nog steeds origineel bij je RRC, maar zien de popnagels er niet oud genoeg uit, dan ook loop je groot gevaar dat je kenteken door de RDW wordt ingenommen. Althans dat is al reden genoeg om doorgestuurd te worden naar een PAT-onderzoek.

Daarom zoek ik nog meer gedupeerden. Samen sterker !

• Paul Stroink, One-Ten.nl

Dat zijn geen goede berichten voor jouw handel.. succes..

Ik heb besloten toch zelf maar met de LSE te blijven rijden. Hopen dat bij de nieuwe belastingregels in 2016 de 40+ vrijstelling niet ook wordt afgeschaft en er een volledige uitstoot gebaseerde belasting komt.

• Michel WaZ

Daar ben ik ook wel een beetje huiverig voor……….

Groet Michel WaZ

• Marijn & Simba

Ok, ik lees hieruit dat je dus geen afspraken kan maken met een overheidsinstantie (wat de RDW feitelijk is).

Op wie mag je dan nog wel vertrouwen in Nederland? Het kán níet waar zijn dat een rechter in een case als je noemt met gelabelde voertuigen (en dus geaccepteerd chassis/ auto, want geidentificeerd) de uitspraak gaat doen dat de RDW in zijn recht staat als zij het kenteken alsnog innemen. Dat zou betekenen dat geen elke afspraak tussen burger en overheid nog bestaansrecht heeft. En we weten allemaal wie dan de gedupeerden gaan worden. Je wordt als burger simpelweg vogelvrij verklaard in deze.

Er gaat de komende weken denk ik toch maar nog een Land Rover op papier over de grens wonen…

• lucas.adriaanse

Weet wel dat je bij de RDW altijd alle gegevens en bewijzen moet meenemen. Dus niet alleen het kenteken van de softdash uitvoering die je net gekocht hebt om als koetsdonor te dienen voor je 40jr oude chassis+kenteken+kloppend oude aandrijflijn, maar ook je aankoopnota's bijvoorbeeld.

Een oude koets zonder roest op de kop getikt bij een zuidfranse sloper ? Waardeloos als je ermee naar de RDW moet vanwege een wijziging in de inrichting, zoals bijv een andere, grotere motor. Omdat je niet kunt bewijzen dat je koets af fabriek dat beruchte VIN-plaatje op zijn buik of rug heeft. Meneer die popnagels zijn niet 40jr oud en fabrieks-origineel, hè ??

Een fictief, idioot voorbeeld. Maar zo ligt het volgens de jurist(en) van de RDW momenteel wel. Het doel heiligt de middelen. Geen omgekatte auto's meer in NL; sorry, voor onschuldige slachtoffers.