Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
——————————————————-
> Met Defenders ben ik niet zo bang. Ik kom nog
> steeds erg veel bij de RDW met auto's waar soms
> geen enkel deel van de originele auto bij gebruikt
> is en ik heb nog nooit een probleem gehad.
> Ga vanmiddag ook nog met een volledig nieuwe oude
> 110 uit 1986 naar de RDW voor een nieuw nummer in
> het nieuwe chassis en meteen even APK.
> Nieuw chassis, andere motor, R380, nieuwe
> gegalvaniseerde schutbord, T-stijlen, crossmembers
> en deuren. Nieuwe spatborden. Eigenlijk zijn
> alleen nog de motorkap, achterbak, doortops, assen
> en dak origineel.
>
> http://i57.tinypic.com/10zn6lt.jpg
Nou Paul, welke vestiging bezoek jij dan ? heb jij altijd geluk of ik juist twee keer vette pech ? En die andere LR rijders die ook tegen de RDW procederen over precies hetzelfde …… waar de RDW precies het gedoe om het VIN-plaatje noemt en uitlegt dat de wet de RDW voorschrijft zo te handelen …… ? Is dat Pech met een grote P voor ons ? Of ga jij ook geloven dat je wel degelijk grote problemen kunt verwachten ?
Ik wens je alle succes hoor, heb niets tegen je ! Echt niet. Maar de zaak van de 90-rijder uit Huizen met het al in de UK vóór import van rhd naar lhd verbouwde stuur en dus ook de rembooster met het typeplaatje los geweest van de ‘koets’ , kreeg met de RDW te maken toen hij zijn lpg installatie als verwijderd wilde laten aantekenen…… weg kenteken. = de RDW stelt zelfs dat een geïmporteerde auto waaraan na import in NL een wijziging heeft plaatsgevonden, waar de Regeling Voertuigen voor voorschrijft dat de RDW de auto opnieuw moet beoordelen, niet meer door Europese regelgeving wordt beschermd. Alleen als de auto gelijk blijft aan hoe hij geïmporteerd is, is de Nationale regelgeving ondergeschikt aan de Europese.
Let op Paul en anderen ! : tegenwoordig staat in de Regeling Voertuigen dat ook het ombouwen van de stuurpositie naar een andere kant reden is om het voertuig te moeten tonen aan de RDW. Dus wat wij vaak doen … engelse LR ombouwen naar linksgestuurd en verder niéts, kost je zelfs je bescherming bij niet originele staat zoals de auto de fabriek heeft verlaten. Dat dit voorschrift in de Regeling Voertuigen is opgenomen is me niet eerder opgevallen. Zal allemaal wel tegelijkertijd zijn gedaan toen de hele heisa over oldtimers aan de gang was. Meteen op alle vlakken de zaak lekker dicht timmeren, hebben ze vast gedacht. De RDW eindelijk weer macht om wat aan het gedonder te doen met auto's als Mercedes G, Range Rover Classic en Defenders.
Tijd om goed uit te zoeken hoe het nieuw te bewandelen pad er precies uit ziet. Alles laten labellen voor je iets doet is absoluut het belangrijkste. Maar ook daarbij moet alles ‘goed bij elkaar passen’. We zouden beter een belangenvereniging of stichting oprichten om gezamelijk de RDW tegemoet te kunnen treden !
Grtz
Lucas