Hoi, wat Gerard zegt geldt voor stralen en dan galvaniseren. Dat 107 Chassis is van mij en inderdaad destijds na goede overweging en advies laten stralen en galvaniseren. Nu was dit chassis nog redelijk schoon van binnen, reparatie, waardoor de kokers open waren.
Het galvaniseren van gebruikt staal doet niet iedere verzinkerij, omdat het zinkbad wordt verontreinigd. Dus het galvaan is verontreinigd en daardoor krijg je ophoging van klonten in je chassis, waardoor je alsnog weer corrossie krijgt.
Wanneer je je chassis laten ontlakken en reinigen. Dit gebeurd bij een beitserij enkele dagen in een bak met chemicaliën, krijg je een schoon staal chassis, wat kan worden gegalvaniseerd bij een verzinkerij dat alleen schoon staal doet. Dan komt je chassis er als nieuw uit, zoals bij Marshland vandaan.
Wanneer ik nu weer de keuze zou moeten maken voor mijn 107, zou ik voor deze optie gaan. Ik was voor het beitsen en galvaniseren van het chassis en bijbehorende stalen delen en voor het, beitsen, ontroesten en eletrostatische epoxyprimer van het schutbord, T stijlen en nog wat stalen plaatdelen totaal 1300 euro kwijt.
Dit heb ik bij mijn 110 laten doen en ik ben daar zeer over te spreken. Daarbij heb ik dus niet het probleem dat wel is ontstaan bij de 107.
Dus is er maar 1 oplossing voor een gebruikt chassis: beitsen/ontvetten en galvaniseren. Wanneer je de theorie van Gerard door trekt, heeft een nieuwe gegalvaniseerd chassis ook geen zin.