Discovery II TD5 2004 vreemde ervaringen

  • Fré Westrik

    Jongens misschien is het al wel gezegd, ik heb alle reacties niet allemaal gelezen, maar ik heb hetzelfde probleem gehad.

    De batterij van de contactsleutel was heel zwak en daar heb ik toen een nieuwe in gezet en al deze problemen: het knipperen van M+S lampje, het blokkeren van de versnelling in zijn 3 en het slecht willen starten, soms uitvallen, was opeens verholpen en tot nu toe zijn deze problemen nog niet weer aan de orde geweest.

    Wat ook een oorzaak kan zijn is meerder sleutels aan een sleutelbos, zij storen de code. Dus probeer een andere sleutel of vervang de batterij, kost weinig en is eenvoudig uit te proberen!

    Hartelijke groet Fré Westrik

  • Arthur Verhalle

    Fré,

    Ik neem de proef op de som. Ik heb even snel de motor weer in elkaar gezet en het lijkt er op het eerste gezicht op dat dit de oplossing is…….

    Niet gek, na een nieuw brandstof filter, nieuwe brandstofpomp, nieuwe kabelboom, nieuw relais, nieuwe brandplaatjes en last but not least een gloednieuwe Hawkeye Pro die het niet doet, dus een goede € 2.500,00 armer voor een schade van € 10,00 aan batterijtjes….. en dat voor een elektrotechnisch ingenieur………

    Maar goed, de test loopt!

    Fré, als dit het is, krijg jij van mij een goede fles champagne!

    Arthur

  • Bert van Halen

    Arthur,

    Ik hoop dat dit het is maar ik kan het me haast niet voorstellen….

    Heb je er wel al nieuwe brandplaatjes in gezet?

    Groet,

    Bert

  • Andrew Colville

    Ik hoop ook dat het dit niet is ( eenerzijds natuurlijk ), maar als dit de oorzaak is dan blijft het lampje van je startonderbreker ook branden/knipperen tijdens de start pogingen en dat heb ik nog niet gelezen:S

    Heb je wel door gezet met de brand plaatjes?? als de injectoren lo zijn geweest moet je ze hoe dan ook vervangen.

    En Hoezo doet je Hawkeye het niet?? probleem met de activeerings code?? Heb dat ook al eens ervaren.

    Darom blijf ik zelf bij nanocom ook al ben ik het niet eens met hun monopolie spelletje :X

    Net even Jouw postings nog een ker dor gelezen, aan de hand van jouw antwoorden denk ik toch dat het probleem elders zit dan in de baterijtjes van de sleutel, vooral omdat de motor afslaat, dit doet het alarm/stratonderbreker niet, als de motor ECU is vrijgegeven dan blijft deze vrij tot + - 15 seconden na het afzetten van het contact, pas dan treedt de startonderbreker weer in werking.

    Even een vraagje als de motor aanslaat is dat dan cillinder voor cillinder tot alle 5 mee lopen, of slaat de motor gelijk op alle 5 cillinders aan??

    Cillinder voor cillinder duid op lucht.

    allen gelijktijdig zou de startonderbreker kunnen zijn, en dus de baterijtjes van de afstands bediening.

    Ook accu spanning speelt een rol te lage voltage geduurende x tijd en de motor zal niet aanslaan.

  • Arthur Verhalle

    Ja, daar zijn we weer!

    Vanaf hedenavond is mijn Hawkeye Pro 2 helemaal aktief (en dan bedoel ik echt H E L E M A A L :-) ) Dank Kees de Jong van Budget Parts voor alle moeite die je ongetwijfeld hebt moeten doen om het voor elkaar te krijgen!

    Goed, voor de liefhebbers:

    eerst de foutcodes uit de motor:

    3030: airflow high fault logged

    3120 high speed crank synch logged

    3149 noisy crank signal

    3197 topside switch logged as failed

    dan nog de versnellingsbak (automaat)

    14 position switch P0705, contiuously and intermittent

    Ik heb alle fouten gewist en de motor startte super!

    de enige fout die gelijk terugkwam is die van de bak……. dus morgen maar een nieuwe position switch erop zetten

    echt raar, zodra die position switch de weg kwijt is, heb ik geen vermogen meer en kom ik niet eens in een noodloop.

    Wel mooi hoor, alles zo eventjes uit kunnen lezen!

    Tot zover,

    Arthur

  • fre"westrik

    ik ben blij voor je wat een zoektocht mag ik vragen wat een hawkeye is

    gr fre

  • Patrick Nieuwenhuis

    http://www.landrovermall.eu/Bearmach-HawkEye-Land-Rover-Diagnose

  • Andrew Colville

    De meeste van die fouten heb je verkregen door te lage accu spanning, en als ze niet terug zijn gekomen dan is daar niks mis mee.

    Die van de positie schakelaar is duidelijk, dat zijn ook de M&S lampjes die oplichten, als je het motor vermogen verliest met het aangaan van de lampjes dan heb je in iedergeval beperkt vermogen, in de noodloop rijdt de automaat nog enkel in de 3 deversnelling en de achteruit, het rijden volet alsof je 20 ton achter de auto aan het trekken bent, enige lampjes die je ziet als de sotring van de automaat afkomt zijn de M&S lampjes, is de noodloop veroorzaakt door de motor dan gaat het oranje motor lampje branden.

    “Topside switch failure” wil je niet te veel zien dat houd een kapotte motormanagement ECU in!

    Van de prijs van de position switch ga je niet vrolijk worden. maar er zijn een aantal D2 automaat rijders die het schakelaartje hebben kunnen redden, het juist positioneren iss van belang bij deze schakelaar LR heeft er een tooltje voor.

    De werk ruimte is beperkt het is dus niet even een schakelaartje vervangen.

    Heb je gereden met de auto??

  • Sergej

    http://www.budget-parts.nl/producten/accessoires/werkplaats/ba_5070.html

  • Sergej

    http://www.budget-parts.nl/producten/accessoires/werkplaats/ba_5082.html