Discovery II TD5 2004 vreemde ervaringen

  • Andrew Colville

    Yep helemaal goed, kan eleen nog toevoegen dat je het gaasje en nieuwe O- ringetje er zelden tot noot bijkrijgt, maar mijn praktij ervaring leert dat je deze wel kunt hergebruiken zonder dat er lekaages ontstaan.

    Part Nr ERR 6761

    Helaas zit iet altijd de filter in het zakje maar enkel de O- ring

    How to in het Engels.

    Gewoon even schoon werken en pas vlakken beslist niet beschadigen!

  • Sylvester

    Heren mijn dank.

    Groet Sylvester

  • Arthur Verhalle

    update

    Hedenavond begonnen met het openmaken van de bovenzijde van het motorblok. Kleppendeksel eraf, tuimelaaras boven de injectoren losgemaakt, eerste “vork” rondom injector 1 losgemaakt en verwijderd.

    Maar hoe krijg ik die *&^%$-injector eruit?

    Ik heb geen idee waar ik een LRT-12-154/1 remover injector tool vandaan moet halen?

    Heeft iemand enige suggesties?

    Arthur, die nog steeds hoopt dat voorgaande thread met problemen kan worden opgelost met een paar brandplaatjes en o-ringen…..

  • Patrick Nieuwenhuis

    http://landrover.workshop-manuals.com/defendertd5/index.php?id=371

    http://www.dingocroft.co.uk/acatalog/Engine_Tools2-p2.html"

    111 pounds

  • Andrew Colville

    Je kunt zelf een tooltje maken,

    Met een kleine koevoet of slagtrekker kan het ook, het beste is de origineele trekker.

    Wat je ook doet niet onder de electra deel van de injector duwen/trekken, en kijk uit waar je tegen afzet, het alu van de kop is heel zacht.

    Mijn revisie bedrijf verwijdert de injectoren van de Td5 motoren ook met een aangepaste waterpomp helft.

    Als ze niet makkelijk komen dan heb je echter een trekker nodig, probeer Budget of Vis even die hadden de trekker eerder wel op vooraad.

  • Patrick Nieuwenhuis

    Arthur Verhalle Schreef:

    ——————————————————-

    > Update

    >

    > Vanochtend bij Budget Parts in Gouda een nieuwe

    > VDO brandstofpomp opgehaald. Zojuist deze eventjes

    > erin gebouwd. Vervolgens weer het systeem

    > automatisch zichzelf laten ontluchten, contact

    > weer af, direct starten met gas op de bodem en

    > voila, een paar minuten laten draaien. Geen

    > jankende pomp meer!!!!

    >

    > Gecontroleerd op lekkages, daarna alles weer

    > netjes dicht gemaakt.

    >

    > Nog een keer proberen…… ja!!!!!! zonder gas

    > bijgeven gelijk een startende motor.

    >

    > Ik heb de wagen even omgekeerd in zijn parkeervak,

    > want ik moet nog wat andere zaken regelen

    > vanavond, maar het ziet er naar uit dat het

    > probleem is verholpen. Dank Andrew en Bert (en ook

    > alle anderen, maar A&B hebben weel heel veel

    > support gegeven) voor het meedenken, het helder

    > redeneren, en het helpen met het zoeken naar de

    > oplossing.

    >

    > Nu alleen nog even uitvogelen waarom op het

    > dashboard zo af en toe M en S staan te knipperen,

    > op het engelse forum las ik dat dit kan komen door

    > lekkage bovenop de automaatbak. Voorlopig rijdt de

    > wagen en dat is vooral belangrijk.

    >

    > Een heel erg blije Arthur :-)

    had je een Bearmach of OEM? welke van de 2 is de chinese of wat dan ook?

  • Bert van Halen

    Arthur,

    Ben je ondertussen al verder gekomen met het oplossen van het probleem?

    Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de uiteindelijke oplossing, vandaar de vraag.

    Groet,

    Bert.

  • Arthur Verhalle

    Bert,

    Ik ben maar een klein stukje verder gekomen. Ik kreeg de injectors niet los, dus heb ik even wat rond gezocht naar het juiste stukje gereedschap (LRT-12-154/1) hiervoor. Ik hoop nog steeds dat het niet mijn kop is, daar zou ik niet vrolijk van worden.

    Voor het verder uitwerken van de oplossing heb ik bij Budget Parts een Hawkeye Pro besteld, hiermee kan ik alle (fout)codes uitlezen. Een stevige investering, maar met op dit moment 3 LandRovers (110"300tdi, L322 Range Rover V8 4.4, Disco II TD5) waarvan er slechts 1 rijdt, wel een aardige oplossing voor nu en in de toekomst.

    Dus….. wordt vervolgd!

    Arthur

  • 88serie123

    Hoi,

    Je hebt al veel input gehad. Maar probeer ook eens of de wastegate van de Turbo werkt. Vaak roet deze vast, waardoor je vermogenverlies en inhouden van de motor hebt. Even losmaken en WD40.

    Een mechanische probleem veroorzaakt door de EGR klep en een probleem wat door de diagnose apparatuur niet wordt gezien. Zeker omdat de auto weinig heeft gereden kan dit een probleem zijn. Succes.

    Adriaan

  • Andrew Colville

    Pffff wat een geld, was je niet beter af geweest met de nanocom evo?? die is heel wat goedkoper, en uit te breiden met de benodigde software paketten voor de andere Landrover modellen.

    Maargoed, ik verwacht van de Hawkeye Pro dan wel dat je zo'n beetje alles kan uit lezen en wijzigen in diverse modellen en dat deze wat uitgebreider is dan de standaard Hawkeye.

    Ik ben reuze benieuwd naar welke storingen je treft in de diverse ECU's ( Let op met het doen van wijzigeningen in de BCU Body Control Unit) , je kan de auto behoorlijk verzieken door het ingeven van de verkeerde waarden of het verliezen van accu spanning tijdens het herschrijven van de wijzigingen.

    Laat je even weten welke fouten je hebt??? even opslaan op je Hawkeye voor je ze wist mits dat kan.