Kabinet uit de bocht

• Marc-my-Words

Het electriek is ondanks de uitstoot elders toch schoner … echter, een electrische auto heeft ook gewoon zelf een niet onbelangrijke uitstoot.

Ten eerste de uitstoot bij de productie – ingewikkelder en veel zwaarder - dus meer energie en grondstoffen om 't ding te maken.

Ten tweede de uitstoot tijdens het rijden – die uitstoot lijkt nul maar remmen en vooral banden geven ook fijn-stof af en beide zijn direct aan het gewicht “gekoppeld”: hoe meer gewicht hoe meer fijn stof.

En ten derde: Een electrische auto is duur in aanschaf beperkt in actieradius en heel goedkoop in het gebruik …. wat gebeurt er dus als je er een voor de deur hebt staan: je gebruikt 'm want lekker schoon … voor allerlei niemendallerige ritjes in de stad … daar waar je heel goed met de fiets heen kon, en daar waar het grootste luchtkwaliteitsprobleem is.

Beste remedie … een knoop in je reproductie-apparaat … terug naar het Nederland van 6 miljoen (en de rest van de wereld idem).

Marc

• RobSLaro

Tjonge jonge,

Janke op een forum maar niet de barricade op gaan.

Vorige keer dacht ook iedereen het valt wel mee, in de tussentijd Weekers de t… wensen.

Nu is het slag 2 (of 3,4) ………….. En wederom lopen peŵen op een forum…..

Denk niet dat ik de boel loop op te jutten, vorige regeling heeft me een hoop gekost….

Maar ook iets nieuws, hoop deze ronde buiten schot te blijven.

Dus, als je alleen hier wil klagen denk dan niet dat er hierdoor iets zal veranderen.

Als laatste : alle milieu acties, zoals elektrisch rijden, katalysatoren etc hebben tot effect dat lokaal (lees in de bebouwde kom) het beter wordt, maar wereldwijd is de vervuiling hierdoor vele malen groter geworden.

Als aller laatste: Dus zijn we niet schoner geworden, we dumpen onze afval bij de buren en geven hun de schuld.

Als aller allerlaatste : Vorige keer heb je toch wel opgelet? Als het door de 2e kamer is hoef je niets meer te doen!

Zal wederom voor doveman oren zijn, een ezel is slimmer.

• Henk Bossinade

Het grappige van dit alles is dat de meesten van jullie hier zelf voor hebben gekozen .Deze vuile bedriegers zoals Weekers, Wiebes,Samsons en de smerig grijnzende Rutte zijn toch echt door jullie gekozen, dus moeten jullie nu niet klagen………. :P.. Vr gr Henk B.

• Hans N

Nou ik heb niet voor somsams, weekdier of wiebelkont gekozen.

Maar dat maakt ook weinig uit.

Het beleid waarmee wij te maken krijgen is vergelijkbaar met kanon schieten op een mug. ( waarin wij de mug zijn helaas)

Dat de kanonskogel (onvoorziene) gevolgschade aanricht tja dat was niet te voorzien voor bestuurders die de materie niet kennen. Denk aan de inmiddels opgestapte Rene Leeghoofd van de vvd die werkelijk niet wist waar ie te over had. Dat zijn onze bestuurders. En de achterban bestaat maar al te vaak uit incompetente dames en heren die nog niet de moeite hebben genomen om zich eens met veldwerk streetwise te maken. Natuurlijk wordt er her en der ook goed werk afgeleverd. Maar ik heb wel moeite dat te benoemen….

Ik vrees dat mijn landrover hobby uiteindelijk een gruwelijke dood zal sterven. Misschien wel goed voor me dan ga ik weer meer aan sport doen.

Alle maatregelen zoals nu weer aangekondigde 4 en 22% bijtelling werken zeer verstorend op de autoverkopen in de termijn tot de uiteindelijke invoer.

Daarna treed er weer een neveneffect op waarna het beleid weer omgaat. tjonge jonge . ze mogen mijn glazen bol wel even lenen.

• sjeroens

Kabinet doet precies wat ik van de verwacht had.

Zullen we nu weer met onze speeltjes gaan spelen? Anders kunnen net zo goed hier een nevenprik gaan beginnen.

Misschien als afleiding een topic over olie beginnen, die doen het altijd goed :)

J.

• Marc-my-Words

Hans N Schreef:

——————————————————-

> …..

> Alle maatregelen zoals nu weer aangekondigde 4 en 22% bijtelling werken zeer verstorend op de

> autoverkopen in de termijn tot de uiteindelijke invoer.

> ….

Nu is en was iedere regeling rond de lease-auto's marktverstorend, dus daarover niet verder gezeurd (heb je je wel eens afgevraagd waarom een lease-auto zo'n begeerd object is … juist, omdat het voor de begunstigde goedkoper is als zelf een auto kopen en rijden).

En wat betreft de “verstoring” door de nieuwe 4 en 22% tarieven … ik begrijp dat zo'n verstoring juist een bedoeld effect is.

(Of het een “goed” verstoringseffect is is natuurlijk de vraag, een vraag die afhankelijk van je randvoorwaarden verschillende antwoorden krijgt.)

Onder de oude verstoring - pardon bijtellingstarieven - koos de berekenende leaserijder een perverse plug-in-hybride, en hij/zij reed vervolgens op traditionele brandstof, dus nog vervuilender want met heel veel “auto” die 1º eerst tegen de (on)nodige uitstoot geproduceerd werd, en die 2º door zijn extra gewicht ook nog eens meer verbruikt.

Marc

• Wim Janssen

(tu):)-D(tu):)-D(tu):)-D(tu):)-D(tu):)-D(tu)

• Hans

I.p.v. de oude dieseltjes die maar een paar kilometer rijden per jaar kunnen ze beter een belasting bedenken voor de houtkachels ,die zodra het kouder wordt , worden opgestookt met van alles en nog wat en heel Nederland bijna 24 uur per dag vervuilt . Deze uitstoot is pas belastend voor het milieu !

• Scratch

Marc-my-Words Schreef:

——————————————————-

> Beste remedie … een knoop in je reproductie-apparaat … terug naar het Nederland van 6 miljoen (en de rest van de wereld idem).

Da's nog te weinig volgend de Georgia Guidstones 8-)

• marc heijnen

Wil best een roetfilter monteren en als jij zo begaan bent neem ik aan dat jij er al jaren een hebt