Kabinet uit de bocht

• jamaar

even een knuppel in een hoenderhok werpen (:D

Vergeet iedereen hier dat er werkelijk iets aan het misgaan is in deze wereld??

namelijk het punt dat WIJ er een ongelofelijke klote zooi van maken!!

Ja wij met zijn allen, IK ook!!

WIJ vervuilen de wereld op een manier die ongekend is.

Ik weet geen oplossing maar alle verbeteringen zullen hoe dan ook iemand pijn doen

het is heel makkelijk de regering af te schilderen als geld wolven (wat ze volgens mij ook zijn) maar dat is geen excuus voor ons als persoon om maar door te gaan met vervuilen

HET IS JE EIGEN NEST :(

ik zal zodra er een elektrische auto is met voldoende bereik en betrouwbaar tanken onderweg gelijk mij ambu in de mottenballen zetten

zo moet dit even kwijt en nu

KOM MAAR OP :D:D:D

• Frans Bonnes

(tu)

Alleen over de elektrische auto heb ik zo mijn bedenkingen, de vraag is namelijk waar de elektriciteit vandaan komt - kolencentrales????

• joke.eli@kpnmail.nl

Een nobel streven, allemaal een elektrische auto.

Ik zal dan toch in mijn oude series III moeten blijven bloeden want de bedragen die er voor elektrisch aangedreven auto's worden gevraagd zal ik nooit op kunnen brengen.

Gelukkig zit ik al kort bij het vuur en zal ik een geheel elektrisch wagenpark niet meer meemaken.

Groeten en een fijn weekend, Eli

• redfox

Een paar jaar geleden een Land Rover gekocht om de paarden trailer te trekken, kon ik de Mercedes ML weg doen en iets kleiners kopen. LR 110 2.5 n/a was belastingvrij, mooi want ik rij er maar 2000 km per jaar mee (als ik het al haal). Aanschaf van de 110 toen, Euro 6500,– ombouw gedaan naar 200tdi i.v.m. carterdruk 2.5 n/a, gelijk andere versnellingsbak etc. , veel kosten gemaakt, net alles klaar, geen oldtimer meer. Omgebouwd naar grijs kenteken en op de zaak gezet. En nu dit weer. Als dit allemaal doorgaat koop ik maar weer een grotere auto waar ik ook de paardentrailer ( totaal met 2 paarden 2500 kilo) mee kan trekken en doe ik de LR maar weg. Ik heb nog andere hobbies zoals paarden en motorfiets rijden, dus ik vermaak me wel. Ik vind het alleen wel erg jammer dat ik al het geld dat ik de laatst 4 jaar in de LR heb gestopt dus gewoon kwijt ben door het wisselende beleid. Dat geldt natuurlijk ook voor alle hybride rijders, 2 jaar gelden was je nog een held, nu een vervuiler die gewoon meer moet gaan betalen. (ik vind trouwens hybride niets, maar dat ter zijde). Mijn gezinsauto moet binnenkort vervangen worden ( staat 315 K op de teller) maar ik wacht maar even met iets anders kopen, een goede beslissing vandaag is een grote fout morgen.

• Janus

@jamaar of was het jammermaar, Ik waardeer de teleurgestelde reacties en de tips, maar ga jij effe lekker ergens anders een polemiek opstarten, danwel ruzie zitten zoeken, danwel dit topic kapen.

Groeten van een Groningse LR-rijder die recent 2 kolencentrales in z'n achtertuin gekregen heeft en overdag de gordijnen dicht moet doen vanwege de lichtschitteringen van de windmolens. Het kan altijd nog minder……….

• jamaar

kijk jij snapt het (td)

• Pike

Dat is ook mijn punt tav electrische auto's. Geheel electrische auto's hebben geen uitstoot, daar waar men rijdt. Aangezien de meeste stroom in NL wordt opgewekt dmv kolencentrales is het mijns inziens een verschuiving van de uitstoot.

• BlueMotion

Mijn SIII staat al 2 jaar stil, te wachten tot ze 40 jaar wordt. Iedere keer als ik in mijn nieuw daarvoor gebouwde schuur kom spijt het me toch… Geschorst. Maar een derde auto in de wegenbelasting is niet leuk.

Ik ben nu op zoek naar een quad, want ik mis mijn uitlaatklep van het spelen in terrein…

Vandaag weer eens op het landrover forum gekeken… triest. Ik word daar boos van…

En natuurlijk moeten we niet in eigen nest pissen… Maar ALLES is zo buiten proporties.

• Anton (Rumble)

maakt mij niet uit wat de politiek beslist. als ze maar eenduidig zij en consequent. en dan niet consequent laveren van links naar rechts. dan kan ik namelijk ook mijn beleid voor de toekomst maken.

• Tata-D2

Hoi Allemaal,

ff zo maar wat roepen.

Ben echt niet van plan minder te gaan rijden of de auto weg te doen.

Heb een D2 Td5 met gele (duitse) milieusticker.

Auto kan worden omgebouwd naar een groene sticker! Vergt wel investering.

Nu nog niet interessant want ik rijd slechts af en toe een milieuzone in Duitsland in, maar zou dat effect hebben voor de toekomstige belastingmaatregel in NL?

Dan is de Td5 toch veel schoner, en wellicht schoner dan een - nieuwe- diesel?

Idee?

Groet, Willem

Tata-D2.