je mag voor 1999 de wagen gewoon aanpassen aan een lse, je mag ook restaureren vanaf het chassis nummer, dus een ronde balk zeg niet alles, wel veel:)
vraag maar eens wat meer info aan jaap van twisk te alkmaar
ik weet dat de wagen eerlijk is, jaap die houdt zich netjes aan de regels, die beste man is goud eerlijk.
over de plaats van het nummer nog even….die mag jij zelf overal laten neerzetten, daar gaat de rdw niet over.
elke keer als ik kom vraagt ie ook waar ik hem graag wil hebben staan, en ik kies altijd voor de bijrijders kant onder de stoel.
Nu nog even een aantal mensen niet blij maken met wat ik nu schrijf……………..
Het chassisnummer……………..de 3 moet er nooit zo uit zien zoals je die nu ziet …..3, de echte 3 heeft GEEN 2 bogen maar 1, en de 7….die loopt in een kromming naar onder toe………handig als je niet weet hoe je een omgekatte wagen kunt herkennen
Ik heb vandaag Jaap van Twisk aan de telefoon gehad, die de auto heeft gebouwd, en hij heeft me verzekerd dat de auto helemaal legaal is en in huidige staat door de RDW gekeurd. Er is het originele chassis gebruikt en dat is verlengd.
Er blijkt toen ook een nieuwe 4.6 gemonteerd te zijn. Hele leuke auto dus.
Planning is dat ik hem zelf hou.
Is wel handig om altijd een ‘normale’ extra auto beschikbaar te hebben.
Bovendien vind ik hem veel te slecht om te verkopen. Ik ben inmiddels natuurlijk alleen gerestaureerde Defenders gewend waar geen slecht hoekje meer aan te vinden is. Als je dan zo'n oude RRC ziet schrik je je dood.
Overal beginnende roest, klein gaatje in binnendorpel. gat in binnenscherm voor enz. Chassis lijkt wel helemaal goed en kleppen en achterbalk ook wel. Wel weer gaatje in voetenbak. Allerlei geklapper van onderen, denk wat ophangrubbers, mischien ook rubbers van de stabistang. Vind de power voor een 4.6 tegenvallen, dus misschien een nokkenas nodig, loopt ook niet mooi stationair. Lijkt een licht rammeltje te geven in uitlaat of bak bij stevig optrekken. Paar banen van verwarmde voorruit doen het niet, achterruitverwarming, klokje, airco doen het niet. Er zit geen afstandsbediening bij de auto (of was dat toen nog niet standaard?). Achterbanden matig. Diverse kogels en hoesjes stuk. Schade aan bestuurdersdeur, twee verschillende mistlampen. Allerlei rammeltjes in het interieur.
Ziet er op het eerste gezicht super uit, maar eigenlijk heeft hij gewoon een totaalrestauratie nodig. En dat hebben ze eigenlijk bijna allemaal volgens mij. Eigenlijk rijdt het ook minder fijn dan een goede Defender vind ik..maar wel luxer en stiller.
Toch vind ik het leuk om er weer eens één te hebben. Ik denk dat ik als zéér lange termijnproject een LSE koets ga restaureren. Dan ga ik de koets galvaniseren en toch ook voorzien van een softdash denk ik. Maar dan zoek ik er een extra koets bij en hou deze gewoon rijdend. Ik ga mijn 109 uit 58 die ik ooit ook nog wilde gaan restaureren voorlopig maar helemaal van de restauratielijst schrappen denk ik. Anders wordt het echt allemaal te veel.
Een RRC LSE is hardstikke mooi, als alles in orde is (vering, schokbrekers, alle rubbers) dan rijdt het beregoed maar het blijft een soort luxe 4x4 limo, niet te vergelijken met het spartaansere van een Defender. Maar als je comfort op prijs stelt dan is dit super. Het roesten is met dikke letters probleem nr. 1, als je alle bekleding en panelen gaat verwijderen dan schieten de tranen je in de ogen. Een LSE koets compleet strippen, lassen waar nodig en dan galvaniseren is de enige optie denk ik. Maar ben altijd bang dat er dan heel veel zaken niet meer passen. Paul, ik heb een ‘93 LSE staan die ik gebruik voor donor. Evt zijn er delen te koop die ik niet nodig heb. Je weet m’n email adres. Over ca 2 weken kan ik m'n nieuwe ambulance trouwens ophalen! Bij Wieldraaijer.
Gr Bart
Jammer dat het geen softdash is Bart… Maar in wat voor staat is de koets? Ik denk dat ik eigenlijk nog een tijdje moet wachten, ik heb er toch voorlopig geen tijd voor en ik heb altijd ruimtegebrek. Ga vanavond denk ik ook nog een auto kopen, weer één extra plek nodig .
Had je die aanhanger niet al heel lang geleden besteld?
Veel plezier met de RRC - geweldige auto's.
Mis de mijne - met name de laatste met de 3.5 Mazda - enorm. Maar ik had, en heb, het gewoon helemaal gehad met het eeuwige roesten van die dingen. Alles, maar dan ook alles, roest en er komt een moment dat je er gewoon geen zin meer in hebt.
Wat je schrijft klopt helemaal - totaal strippen, alles lassen wat gedaan moet worden en dan verzinken is de weg. En daarna weer opbouwen met kwaliteit onderdelen.
Hebben we begroot en er toen van afgezien.
Ben met een 110 bezig en die gaan we over een tijdje op gegalvaniseerd chassis en schutbord overbouwen. Hoop oprecht dat dat het laatste project op deze schaal zal zijn..
Heel veel plezier met de RR !!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?