RRC vanaf welk jaar ronde dwarsbalk?

• Scratch

Gewoon mee rond rijden, tenzij je vermoed dat er met het chassis nummer is gerotzooid :)-D

• Andtee

heb je al gekeken of er andere nummers te zien zijn ( links achter)

• Bart van Dessel

Rechts achter….

• Andtee

dank Bart

• Bart van Dessel

Bij een softdash zitten de nummers rechts achter op de outrigger vóór het achterwiel. Ik heb wel eens “omgebouwde” belastingvrije LSE's of SD's gezien met uiteraard het oude nummer voorin en waar ook achter plotseling een nummer instond…….héél raar….::o

• Joep

gewoon even bellen met de rdw. Heb ik laatst ook gedaan bij een twijfel geval. Weet je precies wat er daar geregistreerd staat. Afgelopen jaar al 2 keer in een controle fuik terecht gekomen dus ik neem het risico niet meer.

Succes

Joep

• Andtee

Grappige is dat ze bij de apk alleen het nummer dat op het kenteken staat dienen te controleren; zelfs als iets anders op een andere plek tegenkomen

• Paul Stroink, One-Ten.nl

Bellen met de RDW is juist iets wat je niet moet doen. Ook al klopt alles breng je een dergelijek auto weer onder de aandacht en als je een keurmeester treft die een hekel aan dit soort belastingontduikauto's heeft, verklaart hij zo je kenteken ongeldig ook al klopt alles. Zo kan je de eigenaar ten onrechte een flinke schade toebrengen.Het enige meetpunt bij dit soort auto's is het chassisnummer, de rest van de zaken mogen ze niet naar kijken.Dat klopt met de kentekenpapieren dus is OK. Ik vind het chassisnummer origineel, en ik ben van mening dat ik dat beter kan beoordelen en daar meer ervaring mee heb dan een RDW medewerker, maar als vind dat het nummer niet origineel is heb je een probleem. Dit zijn handingeslagen nummers zonder sluittekens dus moeilijk op originaliteit te controleren.

Verder valt er niets te vragen aan de RDW, zij hebben ook niet meer gegevens dan ik heb en de auto is voor 23-04-1999 op kenteken gekomen dus de 1/3 regeling is niet van toepassing (en ik denk dat veel RDW mensen dat niet weten). De paar overgebleven auto's van voor de 1/3 regeling zijn velen een doorn in het ook en willen ze graag van de weg af helpen.

Nummer is 99,9% origineel

Zal morgen eens kijken. Maar in dat geval zouden ze de ronde balk hebben vervangen door een rechthoekige en dat is toch best een ingrijpende lasklus. Als ze destijds die moeite hebben genomen hebben ze een eventueel oud nummer vast ook wel verwijderd.

Ik neem aan dat het chassis origineel is, het had eigenlijk geen zin om een nieuwer chassis te gebruiken destijds, ze hebben de auto toch moeten laten keuren met een origineel chassis en dus al het ombouwwerk al moeten doen vanwege de wielbasis en de 4 deurs koets op kenteken.

Jammer dat de RDW destijds nog geen goede archieven had want in de regel is er van die jaren niets meer terug gevonden. Ik heb pas nog wat informatie geprobeerd op te vragen over een oude auto via een bevriende RDW keurmeester maar daar was ook niets meer van te vinden.

Bij alle auto's die wij bouwen met een gegalvaniseerd chassis en gerestaureerde body en meestal andere motor worden er tegenwoordig bij de keuring wat foto's gemaakt en aan het digitale dossier gehangen wat tegenwoordig gelukkig centraal bij de RDW wordt opgeslagen. Zo komen klanten later nooit in de problemen. Maar dat is ook pas iets van het laatste jaar ofzo, daarvoor maakte ik zelf altijd foto's in de hal van de verbouwde auto met keurmeester er bij op, maar eigen foto's worden waarschijnlijk niet als bewijs aangemerkt.