RRC vanaf welk jaar ronde dwarsbalk?

• Paul Stroink, One-Ten.nl

Hoi,

Wie weet in welk jaar de RRC een ronde balk voor het a-frame kreeg?

Hadden de LSE's ook een ronde balk?

• Frank 110V8

Ik dacht 86 of 87

• Bart van Dessel

Alle LSE's hadden een ronde balk en herkenbare vierkante gaatjes voor de hoogtesensoren en opgelaste sleepogen. Vierkante balk tot ca. 1989.

Gr, bart

• Anton (Rumble)

Vanaf 1989 bij geboorte van de discovery een ronde balk.

Ik heb hier een LSE op een chassis uit 1971..

Is altijd een beetje twijfelachtig natuurlijk en ik ben niet zo heel erg thuis in de RRC's.

Maar hij is netjes 4 deurs op kenteken en de wielbasis klopt ook, maar de cilinderinhoud staat op 0cc. Balk is vierkant. Heeft wel alle toeters en bellen als luchtvering en abs en zo..

Ingevoerd op 8 april 1999, misschien nog net voor de invoering van de 1/3 2/3 regeling.

Kan ik met een gerust hart in zo'n ding gaan rondrijden?

• Michel WaZ

Nou, een LSE uit 71……… De eerste originele LSE kwam met een 4.2 motor in '92 uit, als jou wielbasis 2.94 is dan is het geen origineel 71er chassis.

Een 71er chassis is geloof ik 60 cm kleiner en is altijd een 2 deurs SWB, iets anders is niet origineel.

De 4 deurs ( uit in 1980 ) heeft een wielbasis van 2,74 mtr.

Groet Michel WaZ

Een LSE heeft 274 cm wielbasis, en dat heeft deze ook op kenteken. Er waren in de eerste jaren wel ambulances te koop met die wielbasis, dus mogelijk is een dergelijk chassis gebruikt.

2 deurs of 4 deurs maakt verder niets uit voor de wielbasis, een RRC is altijd 100inch wielbasis (dus op de LSE en sommige conversies na).

Deze LSE is gewoon helemaal een een 1993 auto maar met denk ik een echt oud chassis van 108 inch. Met de moderne motor voldoet deze dus niet aan de 1/3 regeling. Als de ombouw echter is uitgevoerd voor de invoer van de 1/3 regeling kan dit dus helemaal legaal zijn.

Hij moet bijna wel op die manier door de RDW gekeurd zijn, want de ambulances waren volgens mij niet 4 deurs, dus moet er voor invoer al ene 4 deurs body zijn geplaatst. Een 4 deurs body met 108 inch wielbasis bestaat niet in andere vorm dan een LSE, dus trek ik daaruit conclusie dat de auto met de 93'er body is gekeurd en dus vóór de invoering van de 1/3 regeling is omgebouwd. De 1/3 regeling is in 1999 ingevoerd en deze LSE ook.

Als iemand andere ideeën heeft hoor ik dat graag.

• Michel WaZ

Ja klopt een gewone 4 deurs heeft als wielbasis 2,54 mtr………

ja, net als een drie deurs. Ze hebben allemaal 2,54 behalve de LSE die heeft 2,74. En deze uit 1971 dus ook netjes 2,74.

• Bart van Dessel

Ik zou hier gewoon mee rondrijden. Ben niet bang van de politieB) 99% van de politie agenten heeft er geen bal verstand van. Alleen bij een grote controle van belastingdienst en rdw…..maar sinds ik m'n rijbewijs heb (27 jaar) heb ik nog nooit een controle meegemaakt. Begin dit is jaar is de belastingdienst bij mij thuis op bezoek geweest. RRC's bekeken. No problemo.