update 2, proefrit
Toch iets te vroeg gejuichd……
Vanochtend de Disco gestart, dat ging redelijk, niet meteen contact-lopen, maar de motor kwam tot leven en liep mooi. Op het dashboard geen knipperende lampjes of andere ongein, dus gevraagd of mijn vrouw de Disco wilde besturen zodat ik met de defender erachteraan kon rijden, immers, testen moet je goed doen.
Terwijl we de woonwijk uitreden ging alles uitstekend, vervolgens de Hoge Ring op, richting A6. Hier mag je 80, dus dat was alvast mooi om uit te proberen. Het ging super! Ik kon met de defender de disco maar amper bijhouden, terwijl mijn vrouw toch niet echt een coureur is. Ik begon echt blij te worden…….
Mar bij het laatste stoplicht voor de A6 sloeg de motor af, en goed ook. Niet aan te krijgen…… Nu heb ik, gelukkig, een bedrijfspand precies bij die stoplichten. Dus, sleepkabel eraan vast, en de wagen naar het pand gesleept. Ik heb ter plaatse de motor wel weer aan de praat gekregen, hij start wel en redelijk snel, maar toch klopt er nog steeds iets niet….. Ten opzichte van de vorige testen kan ik nu wel flink gas geven (4000tpm), loslaten en de motor blijft lopen. Echter dit is in de “P”-stand.
Wat we nu kunnen vaststellen is dat er inderdaad iets mis was met de pomp, het gejank is weg en de brandstof komt met voldoende druk bij de motor. Kan er daar nog iets zijn wat roet in het eten gooit?
Arthur