Revisie 2.25 diesel onderblok. wat kost dat?

  • Dennis101

    Op de andere plaatjes staan ze niet, omdat bij deze carterpannen de plaatjes op de carterpan zijn gepuntlast.

    De hele late 2.25 carterpannen hebben zelfs dat niet, maar die worden met een hiervoor geschikte vloeibare pakking gemonteerd.

    Dennis B

  • Exfietser

    Dat is wel weer grappig want bij mijn carter zitten die strips er ook onder. Alleen zijn die niet los zoals op de tekening maar zitten ze vast aan de rand van de carterpan. Verder zit mijn pan ook gewoon met boutjes vast. Blijkbaar bestaat er nog een uitvoering waar ik geen tekening van heb. Ik denk dat het bij jou het zelfde zit als bij mij. En dus geen extra plaat.

    Ook niet vreemd want die plaat is zeer zeldzaam. In al die jaren op het prikbord is die ooit 1 iemand geweest die hem had.

    Arnold.

  • Margriet

    oke dus het kan ook nog dat ik die carterpan wel heb maar de plaat niet… of niet meer?

    of dat de carterpan ook van een ander blok is maar gaat iemand dan een pijlstok overzetten? nou snap ik er helemaal geen bal meer van ………… jullie wel?

    of zie je die plaatjes wel zitten bij een andere carterpan? als ze er wel zitten maar gepuntlast dn zou het nog kunnen want daar heb ik niet opgelet.

  • Exfietser

    Ook goeie avond Dennis. Jij was me weer voor. Ik ga trouwens slapen nu. Morgen weer werken.:X

    Arnold.

  • Margriet

    oke slaap lekker dan !

  • Margriet

    heb vandaag het kleppedeksel eraf gehaald, dat bleek nog heel te zijn de pakking was ook niks mis mee dus die heb ik laten zitten. ik heb andere ringen onder de moeren gedaan en die schijnen het voorlopig wel te houden nu er maar 7 liter in. ik heb maar een klein stukje op de snelweg gereden, dus kan het niet echt goed beoordelen nu. er kwam alleen olie langs de dop van de carteronluchting. dat komt omdat er in het randje waarmee hij in het kleppedeksel valt een knikje zit (een keer het boutje niet in het gaatje gedraaid maar net ernaast) dus dat rubber sluit niet af. kan ik daar ook iets van teflontape omheen draaien om dat het op te vullen of smelt dat daar?

    margriet

  • Exfietser

    Mooi er komt dus geen olie meer langs de kleppendekselpakking. Een beetje langs de dop is normaal als die niet goed sluit. Een motorblok wordt als het goed is nooit heter als 100 graden. Zeker het kleppendeksel niet. Het smeltpunt van teflon is 327 °C. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Teflon Je hoeft dus niet bang te zijn dat het smelt. Maar beter is het om een goede rubber o-ring te plaatsen en een goed passende dop te gebruiken.

    Hoe heb je nu de ontluchting gemaakt? In een fles? En hoeveel kwam daar uit?

    Arnold.

  • Margriet

    de ontluchting heb ik nogsteeds in het oliebadfilter.

    heb nog geen tijd gehad om die weer in een fles te knutselen omdat het allemaal niet echt opschoot met mijn bevroren vingers in dat dashboard dus dat doe ik morgen even.

    margriet