Ben erg blij met m'n Stage One uit 1982. Toch mis ik in het veld maar ook op de snelweg wat vermogen en rijdersgemak (ja Boelo, een 109 is inderdaad anders dan m'n 110:)).
Optisch moet er nog wel het e.e.a. gebeuren maar technisch wordt hij langzamerhand steeds beter. Ik heb origineel Stage One blok erin (bij Heritage gechecked) en hij is nog origineel RHD, wat ik uiteindelijk prima rijden vind en het heeft ook wel iets. Rijdt op LPG en ben ondertussen verslaafd aan het geluid van een v8 … kan bijna alles in de 3de versnelling doen. Geweldig!
Ik overweeg een 3.9 aandrijflijn uit een Discovery erin te (laten) zetten. Is een exercitie die snel €2.000,= of meer gaat kosten. Voor dat geld is het wellicht ook mogelijk de 3.5 meer power te geven, een Fairey overdrive erin te zetten (dus hogere top) en wellicht alleen power-sterring erin om stuurgemak te verbeteren.
Hou enorm van het origineel houden van de SO, zeker omdat hij nog compleet origineel is (hoewel in zeer-gebruikte staat en al een keer overgeschilderd…in Masai Rood overigens).
Hoor graag jullie mening.
gr
Martijn