V8 acceleratieprobleem

• Roel

Na het uitvoeren van allerhande tips en trick heb ik merkbaar een verbetering. de acceleratie is nog niet optimaal, ik kan me in ieder geval zonder veel moeite (en zonder choke) op de linker baan van de snelweg begeven.

Ik heb de zuigers incl naalden van een nieuwer type Stromberg gemonteerd. Zelf heb ik de versie met de “sleuf” afstelsleutel, nu zit er de versie in die met inbus de naald kan verstellen.

Stationar loopt het minder mooi “rond” en ligt de motor ook niet echt helemaal stil, echter op de weg is er een merkbaar verschil. Ik heb 2 nieuwe maalden besteld en als deze binnen zijn monteer ik ze in de origiene zuigers.

Volgas kom ik nu geloof ik op een waarde van rond 14.5-15 bij acceleratie en iets van 12.5 stationar. Is nu erg moeilijk af te stellen met gebruikte (en wellicht verkeerde/ andere) naalden.

Ik moet me nog even gaan verdiepen welke waarden ik wil/ moet hebben. Wellicht dat er AFR metergebruikers zijn die wat ervaringscijfers voor me hebben (dacht nu te gaan voor stationar ergens rond de 13 en dan met APK iets armer zetten tot rond de 14.5).

to be continued

Roel

• Roel

Eric&Betty Boop Schreef:

> Ik weet niet waar je woont,maar als je de Innovate

> MTX-L hebt dan heb ik het juiste verloopsnoertje.

Woon in M-Limburg en dat is volgens mij niet bij jou in de buurt. Wellciht weet jij me wel te vertellen of ik alleen de losse meter kan gebruiken bij instellen op lambda of dat het systeem boordspanning en evt sensor aangesloten moet hebben (dus ingebouwd in voertuig) om de basisinstelling aan te passen.

Roel