ik heb het zelfde probleem gehad, dan zat je met samengeknepen billen een vrachtwagen in te halen.
ik heb de carburateurs schoongemaakt, maar dat hielp niet, toen andere geplaatst, en het probleem was weg
Hoi, ik ben al een jaartje aan het proberen om dit probleem op te lossen.
Ook mijn v8 reageert na inhouden op de choke die ik dan uitrek. Dan wil hij ineens wel weer.
Gekke is dat het probleem zich soms wel maar vooral voordoet na een evenement en lijkt erop dat het eger is als de tank bijna leeg is….
Al erg veel tips gekregen op prikkerpagina en facebook en deze komen overeen met bovenstaande.
Enige wat ik nog niet erbij zie staan is het vacuum potje op de verdeler.
Bovenstaande en de gegeven tips al nagegaan en veel vervangen.
Volgende wat ik ga proberen is nieuwe benzine pomp en nieuwe benzine leidingen en een vernauwing in de retour leiding na de carb, dan blijft er meer benzinedruk op de carb staan. Lijkt erop dat hij op hoge toeren te weinig brandstof krijgt.
Verder gaat de tank eronderuit om goed te kunnen reinigen en de zeef te controleren op vuiligheden.
Groet en jij ook succes, bernd
Eric&Betty Boop Schreef:
——————————————————-
> Tipje van mij. Laat de meter de lambda waarde
> aangeven ipv de AFR. Dan maakt het niets uit of je
> op LPG of benzine rijdt.
alleen zit de juiste aansluiting op geen enkele laptop die ik bekeken heb en de desktop ervoor afbreken gaat me net even te ver
groet
Roel
Jos Daalmans Schreef:
——————————————————-
> Je geeft aan dat de pomp 1,5 L/min geeft. Wat
> levert de pomp als deze enige weerstand
> ondervindt?
> Wat je zou kunnen proberen is het volgende:
> De retourleiding, waar die aan de tank is
> gekoppeld, is voorzien van een stukje rubber slang
> met klemmetjes. Doe dit stukje vervangen door een
> wat langer stuk doorzichtige benzineleiding
> (ongeveer 1 meter). Laat de plaat boven de tank
> weg en zorg dat je de leiding kunt zien door deze
> met een stuk touw ergens aan jet dashboard vast te
> maken. Op deze manier test je het hele circuit
> vanaf de pomp tot en met de terugstroom naar de
> tank.
> Als het goed is, met draaiende motor, moet je de
> benzine zien stromen. c.q. moeten er af en toe
> luchtbelletjes langskomen.
> Is dat niet het geval, heb je ergens een
> verstopping of weerstand in het leiding circuit.
> Als de doorstroming stationair wel goed is, kijk
> dan eens als je dan naar de derde en vierde
> versnelling gaat. Dan moet dat ook nog steeds het
> geval zijn. Valt de doorstroming in de
> retourleiding weg, is er toch iets met de pomp of
> leidingen aan de hand.
Jos, ik heb je tip afgelopen week eens uitgevoerd en ik blijf een vloeistofstroom naar de tank houden ook indien ik een heeeel arm mengsel krijg.
groet
Roel
Bernd, ik ben nog niets verder gekomen. Auto wordt ook niet vaak gebruikt en momenteel slokken andere zaken heel veel van mijn tijd op.
wat ik wel nog heb gedaan (muv het controleren op de retourstroom naar de tank):
* ik krijg bij aceleratie zichtbaar (veel) benzineverneveling aan de naalden van beide carbs tijdens acceleratie bij stilstand.
* erg veel rijker zetten van mensgel cq mensel rijk afstellen bij 3000 rpm heeft geen effect op probleem
Ik ga wel nog eens kijken of dat kleine klepje dat door de choke wordt bedient wellicht een boosdoener kan zijn. Het is het enigste beweegbare onderdeel muv de gaskleppen en de vacuumzuigers en dat het ik nog niet bekeken. Ik heb nu ook niet echt een idee hoe het werkt en wat het doet
ik zal eerst eens testen of het wisselen van een stel vacuumzuigers van een vergelijkbaar type carb verandering brengt. Dan zou ik mogelijk ook het naaldenprobleem (krom/ versleten) zoals eerder in dit topic vermeld kunnen afsluiten. Ik heb wat rondgezocht op het www alleen niemand kunnen vinden die de juiste naalden voor mijn carbs kon leveren dus daarom de 'wisseltruc"
groet
Roel
Hoi Roel,
Dan loopt/levert de pomp in ieder geval voldoende.
Kun je die retourleiding eens een beetje “knijpen” zodat je wat meer druk op de vlotternaalden in de carburateurs krijgt?
Ergens in het circuit moe een soort restrictie zitten, waardoor er toch wat druk wordt opgebouwd en de carburateurs (beter) bijgevuld worden.
Als het een plastic slang is, doe dat met een wasknijper en daaromheen wat elastiek. Dat zou genoeg moeten knijpen.
Succes,
Jos
Roel Schreef:
——————————————————-
> Eric&Betty Boop Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Tipje van mij. Laat de meter de lambda waarde
> > aangeven ipv de AFR. Dan maakt het niets uit of
> je
> > op LPG of benzine rijdt.
>
> alleen zit de juiste aansluiting op geen enkele
> laptop die ik bekeken heb en de desktop ervoor
> afbreken gaat me net even te ver
>
> groet
>
> Roel
Ik weet niet waar je woont,maar als je de Innovate MTX-L hebt dan heb ik het juiste verloopsnoertje.
Heehoi Roel,
Ik heb in het verleden al meerdere malen v8 motoren onder handen gehad met soortgelijke problemen. Liepen op gas redelijk tot goed en op benzine slecht. Na wat onderzoek kwam ik bij een paar erachter dat de voetplaat van de onsteking niet vlekkeloos kom bewegen of dat de vacuumvervroeger kapot was vacuumslangen lekten maar ook dat door het niet juist verwijderen van de rotor de veren onder de voetplaat losgeschoten waren. Als je nl. de rotor losneemt door hem eraf te trekken dan kan het asje iets omhoog meekomenv en zodoende de veren loswippen, dit komt vooral voor bij de electronische ontstekingen. Als je de rotor verwijdert dan moet je met een klein schroevendraaiertje langs de voetplaat naar beneden gaan en op het dwarsplaatje van de as licht drukken zodat hij niet omhoog komt en dan de rotor verwijderen. Ik hoop dat ik je wat bruikbare tips hebt gegeven.
Succes,
Ron
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?