Duitsland was 20 en is nu 30. Ook vanwege de toenemende hoeveelheid youngtimers en er wordt nu zelfs gesproken over totale opheffing voor auto's vanaf 01-2017 voor auto's die dan nog geen 30 zijn.

Een H-kenteken kost 190 per jaar en alleen als je een verzamelaarskenteken hebt (6 auto's of meer) kom je in aanmerking voor korting.

Een Land Rover 2.25 op benzine van 30 jaar oud zou 350 per jaar kosten, een diesel 630 euro.

Voor oldtimers houdt het in dat het wel gunstiger is, maar niet wegenbelastingvrij.

Simba en Serious kunnen beide ook als bedrijfswagen, voor 110-150 per jaar. Moet je alleen weer duurder verzekeren.

Daarom zet ik voor de oudjes in op een H-kenteken wat inhoudt dat ze beiden helemaal van nul weer opgebouwd gaan worden zodat ze weer als nieuw zijn (en beter) en alleen nog in het zomerseizoen gereden gaan worden.

De Disco kost ca. 300 per jaar, gek genoeg. Die hoop ik de komende maanden ergens door de HU te krijgen. En daarmee zul je me regelmatig in Furstenau vinden denk ik :P