het gaat niet de goede kant op

• Berry Weijers

Brief Wiebes aan 2e Kamer:

Kamerbrief inzake budgettaire opbrengst oldtimermaatregel

Quote:

Aangenomen mag worden dat een groot deel van deze extra groei het gevolg is van vervanging van eerder MRB-vrijgestelde oldtimers door MRB-plichtige personenvoertuigen. Bij de berekening is uitgegaan van 70.000 extra MRB-plichtige personenvoertuigen. Het is niet bekend door welk type auto de oldtimers vervangen zijn. Uitgaande van een gemiddeld MRB-tarief tussen € 364 (bij benzine, 1200 kg) en € 1296 (bij diesel, 1500 kg) en afhankelijk van de samenstelling van vervangende auto’s ligt het geschatte budgettaire effect van deze vervanging tussen € 25 mln en € 91 mln. De geraamde opbrengst van € 82 mln ligt binnen deze bandbreedte.

Met Land Rover groet,

Berry

beheerder http://Landrover.startpagina.nl

• fenix2

Nu vraag ik me af in welke ivoren toren die aanname gedaan is …..

• Mrah

Ik dacht dat er met die afschaffing van de olsldtimervrijstelling 125miljoen binnen zou komen en niet maar 82 miljoen. Hoeveel handel er stuk is gegaan hoor je ze niet over.

• Gerard4t

Graaien nu het nog kan, voor wie het kan.

Ga je nog stemmen? Maakt het uit of je door de hond of door de kat gebeten wordt?

Stem met je portemonnee, spek de grote jongens niet, doe zoveel mogelijk ruilhandel.

• Marijn & Simba

Nederland: Nee heb je, ja kun je vergeten.

Verbaast me niks. De lachende derde is Stichting Oldtimerbelangen.

• G-men (Gargamel)

Het geblaat gaat vrolijk door…

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/23923936/__Vieze_oldtimer_massaal_van_weg__.html

• Alan T

Waar lees je dat dan? zie nix over oldtimers

enne

alleen onder de 50gr/km ben je veilig….

Met deze regering ben je nergens veiling

• Ad1971

82 miljoen belasting opbrengst rekent de minister tevreden voor, samen met de schonere lucht kijkt Wiebes genoegzaam terug op zijn noeste arbeid.

Zet een andere bril op, en je ziet dat hij miljarden aan waarde heeft laten verdampen van mensen die veel tijd en geld in hun hobbymatige auto's staken.

En een halve branche om zeep geholpen, met als gevolg meer uitkeringen en een nog vollere arbeidsmarkt.

Maar de schonere lucht dan? Die is toch onbetaalbaar?

Nou, slechts een paar procent van de auto's is gesloopt. De rest rijd vrolijk in het buitenland, en die CO2, die stopt niet aan de grens.

Tel daarbij op dat andere juist besloten hebben de 'modernere zieloze auto er uit te doen. Ook ik een van de gene ben die besloten heeft zijn hobbyauto te behouden, en de andere auto er uit te doen. Als ik dan toch het volle pont betaal, dan ook maximaal gebruiken om de kosten nog enigszins acceptabel te houden. Ik stoot nu dus aanmerkelijk meer CO2 uit dan voor de maatregel.

Aan alle kanten dus DOM DOM DOM.

Meneer Wiebes zal het echter allemaal een zorg zijn. Hij kan vol trots terug kijken om een mooi staaltje burger pesten. En zijn schatkistje is een paar grijpstuivers voller geworden. En we zijn weer het braafste jongetje van de klas. Kijk eens meneer Europa, hoe wij onze burgers allemaal in een batterijauto gepest hebben. :)

• sjakie28

En dan zwijgen me maar even over de productie Co2 van zogenaamde zuinige batterij bak, hoe worden toch die batterijen gemaakt, hoe lang gaan ze mee, en tja er zullen straks ook weer nieuwe in moeten.

De batterijbakken gaan nu al na 4 jaar ons land uit….1 x keer raden waarom

Maar goed dit snappen ze in den haag niet, ze kijken wat NU wat het minste uitstoot heeft.

• G-men (Gargamel)

Je kunt het uitleggen zoals je wilt en uiteindelijk heeft iedereen zijn waarheid.

Het is alleen steeds duidelijker dat emissie de leidraad gaat worden voor de wegenbelasting.

Keus is aan jezelf om het af te wachten of actie te ondernemen nu je nog een redelijke prijs krijgt voor de wagens………..

Ikzelf heb recentelijk de disco de deur uit gedaan omdat ik de kosten (geel kenteken) gewoon te gek vond worden en ik verwacht dat het alleen maar lastiger wordt met diesel. zeker de zware van 2,5 ton of de oudere “vieze diesels” zoals ze genoemd worden.

Tijd zal leren of het verstandig was…. :) Nu is het wachten op de Mazda 6….. B)-

Benzine lightweight van 40 plus is nog een overweging…..