Zat ik ook al aan te denken Frans . Wim vertelt dat de drivegear lengte + vierkant OK is .Hij heeft dit bij een recente bakrevisie gecontroleerd. Kabels heeft hij meerdere geprobeerd en vergeleken , dus blijft de teller over?Vr gr Henk B.
Maar ik kan de binnenkabel dus ook vanaf de teller terug duwen in de aandrijving zodat hij aan de tellerkant te kort is. Dat is wat ik met “wandelen” bedoel. Feitelijk is de binnenkabel maar net lang genoeg om aan beide kanten net in het vierkant te zitten terwijl die vierkanten, zowel aan de tellerkant als aan de drivegearkant, veel dieper zijn. Ik heb ook al geexperimenteerd met het opvullen van de drivegearkant zodat de kabel er niet verder in kan zakken, maar dat is net zo'n gerommel als iets om de kabel draaien om hem te verlengen.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik dacht dat aan een kant van de kabel een soort borgplaatje hoort te zitten die dus verhindert dat de kabel na montage heen en weer kan.
Als ik met het tenminste goed herinner, kon ik ooit (heel lang geleden) bij vervanging van een binnenkabel die er maar van een kant indoen.
Maar wat ik al zei, ik weet het niet meer 100% zeker.
Hallo Wim,
Dit probleem ken ik deels, bij mij zakte de kabel telkens uit de teller, dus naar beneden.
Ik heb dit opgelost door een messing schijfje van ongeveer 1 mm dik over de binnenkabel te schuiven voor dat hij in de buitenkabel gaat, waar door deze dus hoger / verder in de klok komt te zitten.
Misschien is een kunststof schijfje een oplossing tegen het te ver in de klok schieten.
Het zou dus heten dat het aangeperst ringetje te dun is en daardoor de kabel teveel heen en weer kan schuiven.
Groet,
Erik.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?