dynamo/accu vraag

• sjorsboomschors/aka/PP

aha, da's prettig om te weten, mijne kwam van Stroomwinkel.

jaartje oud nu, kijken of ze over garantie ed. ook coulant zijn(:P) anders idd een nieuwe, maar staat op site dat 100-120A relais tot max 60A dynamo en 140A relais is max 90 A dynamo….

kan met een 100A dynamo toch wel een 120A relais voeden, alleen wat langzamer, of hink ik weer eens op de verkeerde gedachte8-)

• G-men (Gargamel)

Jein zoals de duitsers zeggen. Ja en nee. Je zit goed,maar vergeet iets….

Als je tweede accu echt goed ontladen is en hij is van een wat hogere capaciteit (bv 90AH), dan kan het wel dergelijk mis gaan.

Net voor het omschakelen heb je de laadzijde kant niet alleen je dynamo, maar ook je startaccu die goed vol zit. Bij inschakelen van de Cyrix zullen beide stroom gaan leveren aan de lege accu.

Je kunt dan bij inschakelen kortstondig wel een hele grote stroom krijgen; zal niet langer als 1-10 seconden duren; maar het kan wel de contacten inbranden en op den duur problemen gaan geven. Als de tweede accu niet geheel leeg is zal het minder snel tot problemen leiden.

In dit soort gevallen is een grotere denk ik een betere oplossing.

G

sjorsboomschors/aka/PP Schreef:

——————————————————-

> aha, da's prettig om te weten, mijne kwam van

> Stroomwinkel.

> jaartje oud nu, kijken of ze over garantie ed. ook

> coulant zijn(:P) anders idd een nieuwe, maar staat

> op site dat 100-120A relais tot max 60A dynamo en

> 140A relais is max 90 A dynamo….

> kan met een 100A dynamo toch wel een 120A relais

> voeden, alleen wat langzamer, of hink ik weer eens

> op de verkeerde gedachte8-)

• sjorsboomschors/aka/PP

mailtje aan gewaagd, krijg een nieuwe! top service!:D

• sjorsboomschors/aka/PP

wat een service: ik had een 120A Cyrix, en heb nu een 160A gekregen, free of charge!!

binnenkant was verbrand8-):S

geen idee hoe dat kan, gewoon aangesloten, altijd gedaan…

wel een waterbak beetje dieper genomen dan gepland bij Bikkelweekend, en 5 zekeringen eruit geklapt, maar dynamo en twee accu's nog heel, lier idem….

en Cyrix zat ook nog eens in een doosje gesealed….

anyway, opgelost!:D