past een civiele brandstoftank onder een Ambulance?

• DenOudsten

Als ik al die mitsen en maaren en speciale constructies zo lees zou ik gaan voor jerrycans naast het chassis ahw in de wielkast, als de ambu-constructie het toelaat. Omdat de ambu-bak breder is kan je er misschien wel 2 x 2 kwijt en da's toch weer 80L. Daar heb ik bij mijn 109 een plastic-jerrycan als vuilwatertank zitten, maar die kan dan tussen het chassis.

• john

Ik begrijp de opmerking over de jerrycans, maar dat is op die manier geen optie voor mij in verband met de plannen die ik met de auto heb. Ik wil de auto namelijk gaan inrichten als expeditie-reisauto waarmee we ca. een jaar naar Zuid Amerika zullen gaan. De ruimte in de wielbakken wil ik gebruiken voor andere dingen. Verder zal iedere centimeter benut worden en is de extra tank achter tussen het chassis denk ik de beste oplossing.

Groeten, John

https://www.tumblr.com/blog/funfortravel

• jamaar

Hoi

heb nu 6 jaar een 110 liter tank onder de ambu 2a maar ik heb een side pipe uitlaat dus wat extra ruimte

zelf gemaakt van 0.8 mm gegalvaniseerd blik, gewicht besparen is belangrijk voor mij

vulopening in de zijkant en een verlengde vlotter zodat de tankmeter ook werkt, die heb ik met een 3 weg draaischakelaar aangesloten

heb geprobeerd met een extra 2 weg kraan maar dat geeft veel aansluitingen en kans op lucht en de retour is ook een probleem, kortom niet de beste oplossing

heb nu de motor alleen op de achterste tank en gebruik de voorste tanks alleen als er heel goedkope diesel is of ergens in zuid marokko rondrijd, zoals vorige week :D

heb een bronse 12 volt tandwielpomp van 120 euro met een 2 weg kraan op de voorste tanken aangesloten en kan in 4 min een tank overpompen

de achterste tank overpompen in de voorste is een heeeeeel slecht idee want 110 liter past niet in een 40 liter tank en geloof mij, het gaat een keer heel erg mis

plus met een buiten vulopening vult de achterste tank veel makkelijker

en inderdaad de voorste tanken zijn anders dan van de gewone landrovers, die passen dus niet maar zitten er bij mij wel onder, heb de ambu dus ietsje pietsje veranderd

kan nu iets meer dan 200 liter tanken en 1600 km rijden

als je met dun blik werkt moet je de platen 5 mm haaks omzetten zodat je kopse lasnaden krijgt, die zijn veel sterker en flexibel, na 6 jaar en af en toe hele slecht piste lekt hij nog steeds niet

• john

Bedankt voor de uitgebreide info. Ik denk ook voor een dergelijke oplossing te gaan kiezen. Klinkt goed! Op dit moment ben ik nog aan het demonteren. Waarschijnlijk gaat de Ambulancebak er dit weekend vanaf. Dan alles vervangen/repareren wat nodig is en weer opbouwen. Ik ben dus nog we even bezig en zal wel vaker met vragen komen op dit forum.

Groet, John

http://funfortravel.tumblr.com

• Te Papa

Hallo Sjors,

heb je de brandstoftank nog van de 110?

VRGR John

• sjorsboomschors/aka/PP

yup(:P)

• Te Papa

kan ik je even bellen? svp nummer naar lr-defender(at)hotmail.com

Dank je!

• Te Papa

Sjors,

ik wel hem in ieder geval graag van je overnemen voor 40 euro. Graag dus nog even contact voor adresgegevens en betaling.

Bedankt en groeten, John

• sjorsboomschors/aka/PP

@John, PB terug