past een civiele brandstoftank onder een Ambulance?

• john

Hallo allemaal,

Ik ben de 109 Ambulance die ik gekocht heb aan het strippen en wil hem weer opbouwen als expeditie-reisvoertuig. De beide brandstoftanks onder de stoelen hebben niet voldoende volume en ik wil graag een extra tank inbouwen. Zou een brandstoftank van een civiele uitvoering (die achter onder de auto zit) ook onder mijn Ambulance passen? Volgens mij is het chassis hetzelfde en zou het mogelijk moeten zijn.

• fenix2

Hallo John,

De achterste tankophanging komt ergens rond de 5cm lager uit dan de onderrand van de militaire achterbalk. Dat heb je op te lossen.

Ook zul je een route moeten vinden voor de vulopening van de tank en eventueel toegangsluikjes (naar de vlotter en andere aansluitingen op de tank) in de vloer van je ambu opbouw maken.

Fenna

• Landsy

John,

Ik heb ooit eens een ambu bekeken die zo,n extra tank had. De vulopening was daarbij naar de zij/achterkant verschoven. Ik zal kijken of ik er toevallig nog fotos van heb.

• sjorsboomschors/aka/PP

Heb nog een nieuwe staan voor een 110!

Mag weg voor weinig;)

• Nick

Vergeet ook niet dat je een stabilisatorstang ten behoeve van je achteras hebt lopen ter hoogte van de chassisbalken, als de tank onder je chassisbalken uit komt kan dat een probleem zijn. Daarnaast is de achterbalk van een leger voertuig (ook ambulance dus) ongeveer 5 cm minder hoog als van een civiel chassis, dus daar moet je zoals Fenna aangeeft wat op verzinnen.

Finn heeft een ambulance met een zelfgemaakte extra tank, misschien kan hij daar wat foto`s van uploaden.

• john

Bedankt alvast voor deze info. Ik zou inderdaad graag foto's willen zien hoe het onder de auto opgelost is. Op zich moet een luikje in de vloer wel te doen zijn. Kan ik een foto krijgen van de Defender tank? svp naar lr-defender (at) hotmail.com

• sjorsboomschors/aka/PP

is gewoon de standaard tank, dacht dat ze lek was ( nieuw!, en claimde een nieuwe :D; en gekregen….) terugsturen hoefde niet… teveel kosten voor Paddock

( aardige lui(:P)) maar bleek de pomp/vlotter te zijn….

nieuwprijs is € 80,-

mag weg voor de helft, 1x gemonteerd, maar niet gebruikt ivm. vermoedde lekkage,

• john

Bedankt, ik ga toch voor de Series tank of een custommade oplossing…..

• Exfietser

Omdat je de series tank toch moet aanpassen (slijptol er in enzo) zou ik gelijk voor een custom exemplaar gaan. Neem een oude kartonnen doos en een hoop ductape. Maak gewoon de tank van karton. Neem de openings ringen en tuiten waar de vuldop, vlotter enz. opzit van de een oude militaire voortank. Breng alles naar een lasser en laat het spul met de kartonnen tank als mal namaken. Liefst van rvs natuurlijk. Laat er ook een buitenvultuit op maken. Tanken in de auto door een luikje in de vloer is vervelend.

Door de militaire vul opening er ook op te zetten kun je altijd bij de inhoud van de tank. Die opening is erg groot. Je kunt dan met je arm naar binnen om b.v. schoon te maken of de vlotter testen.

• Anton (Rumble)

Je moet een paar cm van een randje van je ambu bak afslijpen en dan past het. Zo hebben we een ambubak op een militair chassis gezet van Wietse109 Je kan ook op zoek naar een ambu tank, die is 5 liter kleiner. Maar dat heb je vast al geprobeert.