Vacature Automonteur 1ste technicus

• Erwin Lokhorst

Of het nu wel of niet mag van de overheid (er gebeurd toch niets mee) en of het goed is voor een bedrijf of niet.

Het is aan het bedrijf wat zij hier mee doet.

Maar de klant (jij/wij) bepaald natuurlijk naar welk bedrijf hij zijn auto brengt.

Dus wij hebben het voor het zeggen. >:D<

• Marc-my-Words

Bart van Dessel Schreef:

——————————————————-

> Slaat dat nou weer op? Ik ben van nature een

> optimist en probeer iedereen te stimuleren om het

> positief te bekijken en te benaderen. …..

>

Bart, het slaat natuurlijk nergens op, maar het slaat ook nergens op dat een oudere alleen maar zou klagen.

Ik hoop dat dat inmiddels duidelijk is.

Kort samengevat: Je moet gewoon je solicitanten beoordelen op wat ze kunnen … lastig zat, want sommigen kunnen vooral goed solliciteren en anderen zijn juist weer echt goed in het werk. Nog beter is het als je als werkgever nog iets beter kijkt en door krijgt waarin iemand goed is, ipv te kijken of ie in het gareel past.

Lukt het je je personeel te laten doen waarin een ieder het best tot zijn recht komt dan heb je de beste productiviteit en de hoogste tevredenheid bij zowel klanten alsook personeel.

Marc

• Michel WaZ

Gedoedmorgen prikkers,

Ik denk dat je als bedrijf een filosofie hanteert die het beste product levert en dat vul je op de manier in waarvan je denkt dat dit een 100% product garandeert .

Als dit betekent dat personeel een bepaalde leeftijdsindicatie heeft valt dit niet onder de noemer discriminatie, maar gewoon onder bedrijfsvoering!

Ondanks dat ik ook in het ouderenhoekje (50) zit en ook tegen het probleem “ leeftijdsdiscriminatie ” aan kan lopen heb ik er totaal geen probleem mee dat een berdijf een leeftijdsindicatie aangeeft in de vacature.

Een bedrijf is een rechtspersoon en mag net als ieder ander rechtspersoon wensen hebben.

Allemaal een zonnig weekeind, Michel WaZ

• Marc-my-Words

Michel WaZ Schreef:

——————————————————-

> Gedoedmorgen prikkers,

>

> Ik denk dat je als bedrijf een filosofie hanteert

> die het beste product levert en dat vul je op de

> manier in waarvan je denkt dat dit een 100%

> product garandeert .

> Als dit betekent dat personeel een bepaalde

> leeftijdsindicatie heeft valt dit niet onder de

> noemer discriminatie, maar gewoon onder

> bedrijfsvoering!

> Ondanks dat ik ook in het ouderenhoekje (50) zit

> en ook tegen het probleem " leeftijdsdiscriminatie

> " aan kan lopen heb ik er totaal geen probleem mee

> dat een berdijf een leeftijdsindicatie aangeeft in

> de vacature.

> Een bedrijf is een rechtspersoon en mag net als

> ieder ander rechtspersoon wensen hebben.

>

> Allemaal een zonnig weekeind, Michel WaZ

Als ik in het kader van mijn bedrijfsvoering 80 rijd waar je 50 mag (om maar wat te noemen) dan krijg ik gewoon een bon, en in het best een meewarige glimlach van de rechter als ik deze “filosofie” en “bedrijfsvoering” aanvoer teneinde onder de bon uit te komen.

Wensen mag je als (rechts)persoon hebben, de wet overtreden niet.

En tenslotte: Op het moment dat het argument “dit is onze filosofie” wordt gebruikt wil dat gewoonlijk zeggen dat de gezonde inhoudelijke argumenten op zijn.

Marc

• louis

haha. Land Cruisers remain welcome…

• Raymond

Nog niemand op het idee gekomen dat deze onderneming misschien al genoeg monteurs in de categorie 15-20, 20-25, 40-45, 45-50, 50-55, 55-60, 60-65 en 65-70 heeft>:D<

• Marc-my-Words

Raymond Schreef:

——————————————————-

> Nog niemand op het idee gekomen dat deze

> onderneming misschien al genoeg monteurs in de

> categorie 15-20, 20-25, 40-45, 45-50, 50-55,

> 55-60, 60-65 en 65-70 heeft

Ja daar had ik ook al aan gedacht.

Zeker als dan ook nog eens 70% van het zwakke geslacht is of anderszins gehandicapt is … dan snap ik de advertentie helemaal.

En dan nog is het slimmer om gewoon te kijken wat op je afkomt. en om te beginnen “zonder aanziens des persoons” eerst eens te kijken wat de sollicitanten te bieden hebben.

Er is het leuke verhaal - het schijnt niet alleen een verhaal te zijn maar echt gebeurd - waarbij de verkeerde brieven uitgestuurd werden. De afgewezen kandidaten (dus de kandidaten die na een eerste selectie op gesprek kwamen en die niet in de smaak vielen) deze kandidaten kregen een brief dat ze aangenomen waren, en omgekeerd kregen de uitverkorenen een afwijzingsbrief. Het bedrijf was correct (en groot) en nam iedereen aan …. en na even was er géén verschil in de prestaties: zowel onder de afgewezen als onder de uitverkorenen zaten zowel hoogvliegers als sufkonten.

Marc

• Frank

Het zou voor deze betreffende garage geen kwaad kunnen als er juist iets meer ervaring in huis wordt gehaald.

• Frank

Correct VeeTee, blijft een actueel “topic” gezien de “ervaringen”.

• Frank

Correct, en gezien de nasleep van het hele verhaal, auto is nog steeds niet in orde na dik 7 maanden daar in de schuur te hebben vertoefd, is het alleen aan te raden daar naar toe te gaan als je Jeep wilt gaan rijden. Het plezier van LR rijden wordt je daar namelijk ontnomen.

Wat een prutsers!