Vacature Automonteur 1ste technicus

• elbert

Ten eerste vind ik het positief dat er via deze weg personeel gevraagd wordt' zeker in deze tijden.

verder ben ik het wel met de stelling eens dat leeftijd en geslacht diversiteit heel goed werkt.

In de rijwielzaak waar ik werk loopt de leeftijd van 17 (stageloper) tot 58

Verder werkt er 1 vrouw mee en dat alles bij elkaar werkt heel goed.

Vaak kan de oudere generatie (waar ik met m`n 50 jaar en 33 jaar ervaring bij hoor) de jongere een hoop bijbrengen.

En andersom zorgen de gesprekken met de jongenren dat wij “jong”blijven.

Dus ik vind het positief, maar missccien heeft VErbeek daar juist andere ervaringen mee

• sjorsboomschors/aka/PP

Vandaag in de Volkskrant:

Volkskrant

Werkgevers die werknemers of sollicitanten discrimineren moeten voortaan met naam en toenaam worden genoemd door de overheid. Dat staat in een voorstel van minister Asscher van Sociale Zaken, schrijft Trouw.

Het kabinet wil naming en shaming op meer terreinen mogelijk maken en daarvoor de wet aanpassen. ‘Het hoort bij modern bestuur dat je bekendmaakt wat je ziet’, aldus Asscher. ‘Je weet dan wie er over de schreef gaat.’

Nu is het wettelijk nog niet toegestaan om de naam van een bedrijf dat zich niet aan de regels houdt, bekend te maken. Daar moet verandering in komen, vindt Asscher. ‘We willen naming en shaming bij veel meer inspectiezaken toepassen. Ook om recht te doen aan degenen die het wel goed doen. Benoem wie de rotte appels zijn in de sector.’

• RobSLaro

Dit topic lijk wel een naming en shaming waar onze overheid het over heeft.

Nu kan ik best begrijpen dat je voorkeur hebt met betrekking tot nieuwe nieuwe collega, dus aan de andere kant waar om niet vermelden?

Geeft voor de oudere ( ik ben zeker geen jongere) geen valse verwachting.

Maar nu verder, waar onze overheid telkens als een stelletje ezels over lopen te balken, name en shame is nu gebeurd.

Wij hebben de advertentie in het nieuws gehouden, is er wat gebeurt of veranderd?

Is deze “werkgever” echt een rotte appel? Ik zelf vind het wel slim dat hij adverteert op deze plek en aangeeft wat hij wil, heeft er dus duidelijk over nagedacht en krijgt tevens naamsbekendheid.

Ik hoop dat iemand daar een leuke baan vind (tu)

N.b.

Als ik als snel en dynamisch bedrijf een vlotte spontane energieke representatieve gastvrouw wil hebben, (eerste indruk van je bedrijf toch?) moet ik toch kunnen zeggen dat rollator eigenaresses niet de voorkeur hebben?

O-gut nu doe ik weer m/v discriminatie……………..

• Bart van Dessel

Ik ben het volledig eens met Rob, Verbeek zoekt een monteur in een bepaalde leeftijd. Ik denk dat de oudere monteurs allemaal veel sneller klagen dan het frisse jongere spul. Hoe oud is de gemiddelde prikker die hierboven allemaal gereageerd en geklaagd hebben? Schaam jullie.

Gr, Bart

• Marc-my-Words

Tja, zo blijven we bezig …

Laat ik dan nog zeggen dat er natuurlijk eisen kunnen zijn waar je niet omheen kan … bijv. een bedrijf dat aan boomonderhoud doet heeft toch graag mensen zonder hoogtevrees (maar dus niet “maximaal 30 jaar oud” gecombineerd met “minimaal 40 jaar ervaring” – dat is gewoon dom en weinig to-the-point).

Ook het “dynamische” voorbeeld is bedenkelijk, en zelfs kortzichtig. Laat ik het even op mijzelf betrekken: Ik ben niet altijd even conventioneel, en ik moest werken in/met een conventionele omgeving … je hebt dan even iets langer een “kat-uit-de-boom-kijk-moment” maar zodra duidelijk is dat dat “onconventionele” typ goed is voor zijn werk dan krijg je ook ruimschoots crediet, misschien wel meer als de gemiddelde in het team passende “grijze muis” (want die heeft zich goed beschouwd niet bewezen, die past alleen maar naadloos in het team).

Daarnaast, maar dat is al vaak genoeg gezegd: Een gemengd team werkt gewoon beter. Heb je een “dynamisch” bedrijf dan ben je wel zo dynamisch als je ruimte geeft aan diversiteit. Neem je als dynamisch bedrijf alleen jongeren aan dan heb je over 10 jaar een pre-vut-bedrijf, allemaal afgebrande ooit zo dynamische types die inmiddels allemaal vormeloos uitbuiken, die ‘s avonds braaf achter een biertje voor de buis zitten, die ’s ochtends klagen over de kinderen en de slechte sex, en die als enige dynamiek de CenterParks-zwembaden bespreken (waar ze in hun Opeltje heen hobbelen).

< Om maar even wat domme vooroordelen - die toch minstens deels ergens op gebaseerd zijn - op een rijtje te zetten. >

Marc

• Marc-my-Words

Bart van Dessel Schreef:

——————————————————-

> Ik ben het volledig eens met Rob, Verbeek zoekt

> een monteur in een bepaalde leeftijd. Ik denk dat

> de oudere monteurs allemaal veel sneller klagen

> dan het frisse jongere spul. Hoe oud is de

> gemiddelde prikker die hierboven allemaal

> gereageerd en geklaagd hebben? Schaam jullie.

>

Precies, zo'n oudere monteur die klaagt …. en die jonge jongen … die klooit er op los (bij gebrek aan ervaring en zelfkennis).

Marc

• JanTD5

Dat is onzin Bart. Het is bewezen dat oudere werknemer productiever zijn, stukken minder ziek zijn en een beter arbeid ethos hebben.

En ook ik hoop dat iemand die baan gekregen heeft, al denk ik dat er hier geen gediplomeerde auto monteurs zitten.

Hmmmm heb ik toch weer gereageerd :S

groet Jan

• Bart van Dessel

Slaat dat nou weer op? Ik ben van nature een optimist en probeer iedereen te stimuleren om het positief te bekijken en te benaderen. Dus ik kan me enorm storen aan deze berichten. Mijn monteur is 24, werkt nu een jaar of 7 bij mij en die kent Land Rover van binnen en van buiten en heeft altijd de drang om te leren. En nee, die klooit er niet op los. Die kan een monteur van 40 nog heeeel veel leren. Zo, ik ga nu lekker sleutelen en van het prachtige weer genieten samen met Robje (geen K van achter :D) mijn steun en toeverlaat van 24.

Gr, Bart

• Bart van Dessel

Zijn dan geen prikkers waarschijnlijk, want die klagen er flink op los. ;)

Gr, Bart

• JanTD5

Ha ha ha, dat is wel typisch Nederlands hoor dat klagen, al heb ik van een Belgische collega begrepen dat de Belgen (Vlamingen) er ook wat van kunnen :D

Groet Jan