Ombouw begonnen 8-)

  • Tinus

    Vandaag opgehaald.

    Heb gekozen voor de M52B20 (150PK) i.p. de M52B28 (190PK) waar een variant van in de ZA Defenders geplaatst is.

    Kijken of mijn Lt77 dat lekker vindt.

    Nog wat spareparts bestellen, dan kan ik beginnen.

  • G-men (Gargamel)

    Spannend !! Veel succes, ga het volgen !

  • sjorsboomschors/aka/PP

    ben benieuwd, en je passtuk LT77??

  • Tinus

    Als het goed is kan ik de Lt77 pas maken en anders maak ik een conversieplaat.

    Achter de Z.A. landies met dezelfde motor (maar dan de 2,8) zit een standaard R380. De RR P38 TDI belhousing is dezelfde als in de BMW E36 en E39 dus ergens moet iets gaan passen.

  • Marc vd K

    nice!! Graag veel foto's maken met onderdeel nummers, maten en ander nuttige info (tu)

  • sjorsboomschors/aka/PP

    ben benieuwd, ook naar carter/oliepomp….. pas je nog iets aan qua offroad??

  • De Defender

    Keep us informed :)

    Ik ben met name geïnteresseerd in de aansturing van de injectie en ontsteking (electronica)

    Ook de smering bij het offroaden is een aandachtspunt.

    Enig idee hoe zwaar het blok is?

    Volgens mij een mooi probleemloos blok.

    Succes.

    Gr. Sybolt

  • Tom_RRC

    Mooi project! Elektronica en efi kan je altijd nog oplossen door naar Megasquert te kijken.

  • Tinus

    Als het goed is heeft de Ecu geen xtra info nodig (startblokkering/O2 sensors oid) het blok weegt ongeveer 175Kg zonder bak.

  • David

    Jaa! Dat wil ik ook!

    Zeer geinteresseerd in deze ombouw, het lijkt mij namelijk echt een fantastische motor in de Defender!

    Ik kijk dan ook graag het kunstje van jou af!

    Hoe zit het met de keuring naar benzine? Is er een Europese type goedkeuring voor de Defender met deze motor? of moet je naar Lelystad voor een individuele goedkeuring?

    Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar!