Ombouw begonnen 8-)

  • Erik en José

    Sow gaaf hoor! Lekker geluidje ook! Knap werk! (tu)

    En inderdaad mooie opstelling gemaakt zo!

  • David

    Geweldig die filmpjes!! Het zou echt fantastisch zijn wanneer je dit allemaal goed documenteert. Ik zou er geen twee minuten over na hoeven denken om dit blok in mijn defender te lepelen. Heb je enig idee wat ruwweg de kosten zijn geweest tot nu toe?

    De 200Tdi die ik er nu in heb levert ook best nog genoeg op, zoeken naar een goede M52 en aan de slag!

  • Tinus

    Als je alleen de motor en de verbouw naar de LT77 rekent zit ik ongeveer op 600E De truuk is om een goede en zo compleet mogelijke (alle electronica) M52 te vinden.

    Prijzen van de losse motor varieren tussen 300-900E Er zijn natuurlijk ook nog meerdere varianten http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52 waar je uit kan kiezen.

    Zoals eerder vermeld heb ik bewust de M52B20 (maar 150PK) gekozen omdat ik hem aan de Lt77 wil hebben. Een R380 zou al beter zijn.

  • David

    ja, dat is natuurlijk een issue. LT77 kan maar zoveel hebben… Maar wanneer je naar een R380 gaat hang je meteen aan een andere tunnel, transmissiesteunen, seatbase en mogelijk aandrijfassen. Dat maakt het verhaal meteen weer wat lastiger.

    150PK zou ook eigenlijk wel voldoende moeten zijn.

    Als ik er over nadenk zou je gewoon een complete BMW moeten kopen, kun je de motor testen en heb je zeker alle onderdelen. Het ding slopen en de onderdelen verkopen…

    Voorzichtig maar eens gaan zoeken.

    (al ben ik nu bezig een 110 hardtop om te bouwen tot mobiele espresso bar en heb ik ook een fulltime baan…)

  • Tinus

    :D Ja tijd is ook mijn probleem. IDD complete en lopende BMW E36 kopen is het beste.