Ombouw begonnen 8-)

  • Tinus

    De vraag ligt er al, antwoord RDW volgt . . . .

    Ik zie echter niet zoveel problemen daar mee omdat Landrover er meer dan 1000 gebouwd heeft voor de Z.A. markt en er ook een aantal in GB rondrijden met de 190PK versie.

  • Shrek

    Succes ik ga het ook volgen

  • Frank 110V8

    Gave ombouw,

    Zou jij niet proberen de lt 230 achter de bmw bak te zetten? Dan heb jij een bmw bak, waarschijnlijk een stuk beter als een lr bak bwm gebruikt zf auto bakken die zijn misschien bolt on naar de lt230

    Groet Frank

  • Tinus

    Dan moet ik een passtuk voor de Lt230 maken, en moet ik 4 motorsteunen fabriceren, buiten dat zijn de verhoudingen van de BMW bak anders of de laro wielen te groot t'is maar hoe je het bekijkt.

  • David

    sjorsboomschors/aka/PP Schreef:

    ——————————————————-

    > ben benieuwd, ook naar carter/oliepomp….. pas je

    > nog iets aan qua offroad??

    Als je de technische tekeningen opzoekt en het onderdeelnummer gebruikt wat LR hiervoor opgeeft komt dat overeen met het nummer voor de normale M52 BMW motor. Hier is dus geen aanpassing op nodig :-)

  • David

    Even wat info opgezocht;

    Volgens een discussie op een forum heb je deze onderdelen nodig.

    Bell Housing and adapter - FTC4461 and FTC3424

    Dual Masss Flywheel - ERR5205

    Clutch Kit - STC50512

    Slave Cylinder - ANR2967

    Zie verder ook hier http://www.allbrit.de/UNI.cfm?SPRACHE=EN&PAGE=752183

    Let op! de ZA defender had een R380 en ik weet niet of een LT77 dus zomaar past!

    De gebruikte R380 is dezelfde als in een Td5 maar met een andere ingaande as.

    Overigens op deze website zijn alle exploded views te vinden van ook de M52 motor.

    Succes!!

  • David

    Tinus, hoe staat er ervoor? Nog vorderingen van dit project te melden? Ik zou heel graag ook dit blok tegen komen wanneer ik mijn motorkap open doe ;-)

  • Tinus

    Ja, Helaas is de ombouw niet zo (snel) gegaan al ik zelf initieel gedacht had en ik heb trouwens nog een Landrover, die heeft ook aandacht = tijd nodig.

    Het eerste probleem was al de motorelektronica, De startonderbreekmodule ontbrak en volgens de vorige eigenaar had ik die niet nodig, wel dus.

    Om een lang verhaal kort te maken: De motor doet het nu en loopt prima, en hij is mechanisch gereed om in te bouwen. Ik heb daarna het voorste deel van het chassis opgeleukt (was nodig) en ik moet nog een klein stukje van het achterste deel repareren en schilderen dan is het chasisdeel klaar. Verder ben ik nu bezig de buiszekeringen te vervangen door steekzekeringen en kom er achter dat de kabelboom verschrikkelijk onlogisch in elkaar zit en er ook een aantal zaken helemaal niet gezekerd zijn en er ook zekeringen zijn die geen afnemers hebben. Kortom ik ga nu van 15 buiszekeringen naar 22 steekzekeringen om alles goed af te zekeren voor de M52

    Als ik dat klaar heb kan ik de motor er in hangen. Zoals gezegd is hij al mechanisch klaar, je kan voor verschillende mechanische configuraties kiezen om de M52 aan de Lt77 te koppelen, de gemakkelijkste is (zou moeten zijn) een bellhouse van een RRC 2,5TD (dat is ook een BMW motor, de M51) incl het vliegwiel en de gehele koppeling. Nadeel daarvan is dat ze bijna niet te vinden zijn en al helemaal,niet voor een schappelijke prijs. Je moet dan ook nog een langere Price-as monteren of een LT77 van een Disco/RRC monteren waardoor je motor weer een 10cm naar voren komt. Ik heb gekozen voor een moeilijkere oplossing maar wel een goedkopere. Ik heb een vliegwiel van een 2,5NA/2,25D mechanisch pas gemaakt op de M52 (is wel ff werk en moet ook nauwkeurig) en gebruik het BMW vliegwiel met de (aangepaste) Laro koppelingsplaat. Zodoende kon ik daarna gewoon mijn eigen bellhouse weer op het vliegwielhuis plaatsen. De RRC's hebben trouwens een R380 als Vbak.

    Dit is allemaal wel simpel neergezet maar dat is het niet, als het straks allemaal werkt en de RDW vind het ook goed dan zal ik wel een betere versie van de ombouwprocedure plaatsen.

    Als ik vanavond thuis ben zal ik er ook nog een fotolinkje bij plaatsen.

  • Tinus

    https://imageshack.com/a/Et1F/1

    http://youtu.be/sQqkTICGzUQ

    http://youtu.be/Nce8iDVaRZI

  • laro13

    Schitterende motor opstelling.(tu):D

    Mooie Lista werkbank in de achter grond trouwens.

    Succes!