3.9 hotwire ecu probleem

  • Bart van Dessel

    Paul, bij de bobine in de buurt zit ook zo'n zwart dun draadje die voeding krijgt via + bobine volgens mij, is zo'n dom draadje die je over het hoofd kunt zien. Is die aangesloten?

    Gr, Bart

  • Paul Stroink, One-Ten.nl

    Ja, die zit op de min van de bobine, heb ik goed gecontroleerd. Ik heb ook nog een extra contactgeschakelde plus naar de bobine gestuurd.

  • Paul Stroink, One-Ten.nl

    Het klinkt anders dan bij mij. Ik heb wel een tuning resistor gemonteerd, die zit bij mij bij de ecu. Massa lijkt overal goed. Ik heb elke zwarte draad gemeten…

  • Mrah

    Onder mijn bestuurdersstoel van rrc zit knop voor als de auto over de kop is geslagen. Is die misschien geactiveerd?

  • Paul Stroink, One-Ten.nl

    Heb ik er tussenuit gehaald, draadje van pomp rechtstreeks op het relais. Bedankt voor het meedenken.

  • Andrew Colville

    Dat mag ook Paul.

    Even een gekke ingeving, in de puls draad van de bobine naar ecu zit een weerstandje of diode , controleer die verbndingen, Ik heb zoiets ooit ook gehad alles was er behalve leven.

    Die zit in de mantel waar de stekker van de luchtmassameter in zit en ook het eene draadje die nar de min man je bobine gaat. ( aka “Sense wire”)

    Dit ding

    (This is NOT a “Tune Resistor”.)

    When visually inspecting the EFI Cable Harness Assembly, one unusual component that's particularly conspicuous is the resistor that Rover included on the Engine Speed sense circuit. This resistor should NOT be confused with the Tune Resistor. This circuit is the only connection between the ignition system and the fuel injection system. A damaged or loosely connected resistor would likely result in an open circuit, leaving the ECU wondering about engine speed.

    In our example system this resistor is marked “Lucas”, “RD953066”, “83630A”, and “892Q”. The resistor should provide about 6.8k Ohm resistance.

    Van deze site ( handige info heeft hij ovrigens )

    Bovenstaand text vindt je halverwege de pagina + -

  • Paul Stroink, One-Ten.nl

    Had ik al getest. draadje is goed en weerstand is netjes 6,8K. Meet netjes battery voltage op pin 39 van de stekker (waar deze sense draad op zit), zo gauw de stekker in de ecu gedrukt wordt zakt de spanning enkele volts. Lijkt dus goed.

    Gisteren toch nog een keer de ECU open gemaakt, enkele sporen op de printplaat zijn ooit warm geweest, en één transistor ook. Maar zijn sporen die te maken hebben met de airco, dus niet zo belangrijk. Ik heb de sporen doorgepiept, met een multimeter van start tot pin op de stekker, en ze doen het gewoon allemaal nog.

    Vandaag zit ik een dag in België, dus laat ik de ecu even een dagje liggen…

  • Louis, Land's End 4x4

    edelbrock setje nodig? of een andere kabelboom?

  • Paul Stroink, One-Ten.nl

    Gisteren bij Andrew een andere kabelboom gemonteerd en de motor liep meteen. Kennelijk zat er dus toch een fout in de oude kabelboom.

    Dank je wel voor de hulp Andrew!

  • Andrew Colville

    Geen probleem Paul, Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen en dat alles gelukt is hopelijk kan de auto nu snel worden geleverd aan jouw klant.

    Het was een gezellige maar lange dag.