HOi Tom,
Ik weet zelf ook niks meer, hartelijk dank voor het meedenken..
Die stappenmotor, achterop het plenum, regelt het stationaire toerental en is zeg maar een luchtklep, en die kalibreert zichzelf bij het op contact zetten, of van het contact af zetten. Dus deze moet je kunnen horen, anders doet de ECU dus niks. (hiermee kan de motor harder gaan lopen, als je bijvoorbeeld de airco aan zet) Hier zijn vaak problemen mee, waardoor de motor niet goed stationair loopt, en deze kan je eruit draaien en schoonmaken
Ecu lijkt inderdaad niet te werken, maar in een andere auto dus wel.
Verder heeft de bruine draad altijd 12 volt, en de wit grijze sluit je aan op je contact slot en die schakelt alles zeg maar.
Heb ik, zodra je bruin aansluit schakelt het hoofdrelais aan, wit grijs er bij en er gebeurt niets.
Dat brandstof relais heeft dus een extra diode, anders dan de normale. Part no is AFU2913L
zie hier schema van juiste relais: (en heb je die dus niet verwisseld met een gewone? daar heb ik dus lang mee zitten klooien)
Relais zijn van het juiste type, inclusief diode. Het zijn de originele RRC relais, en ik heb ze getest en ze werken uitstekend.
PS zitten alle pootjes goed in die grote multi stekker?
JA, stuk voor stuk aangedrukt met schroevendraaiertje, en voor zover mogelijk getest met de multimeter.
PS mbt de brandstof; het gaat inderdaad eerst de fuel rail in, en vervolgens regelt de vacuum gestuurde klep de druk af op 2,5bar, het overige gaat retour naar de tank. (dus een carburateur brandstofpomp is niet geschikt)
Originele Range Rover tank met ingebouwde pomp gebruikt, spuit meters ver, druk niet getest maar lijkt meer dan genoeg. Leidingen zitten goed. Drukregelaar doet niet als de motor niet draait lijkt me, want dan is er ook geen vacuum.
PS juiste tune resistor er tussen zitten? (met/zonder cat's)
Niet gecontroleerd, maar de hele set is zo draaiend uit een range rover gehaald, inclusief kabelboom, ecu en alles er om heen. Neem dus aan dat het goed is, maar ook met een verkeerde zou hij moeten draaien toch?
PS heb je genoeg spanning op de accu zitten?
Keurig tot het randje vol
Volgens mij heb ik alles gechecked wat er te checken valt, maar ik moet toch iets over het hoofd hebben gezien…