3.9 hotwire ecu probleem

  • Paul Stroink, One-Ten.nl

    Nou heb ik er genoeg van. Ik zie geen andere optie meer dan op te geven… de injectie heeft de strijd van mij gewonnen…..

    Vandaag weer de hele dag bezig geweest. Hele kabelboom kaal gemaakt. Elk draadje van begin tot eind doorgemeten. Alles goed, nergens geknipt.

    12 volt op alle belangrijke onderdelen, massa op alle belangrijke onderdelen (behalve brandstofpomp).

    Gestart met een ledje op de injectoren, helemaal niets.

    ECU in orde

    Bedrading in orde

    Alles in orde

    Geen brandstof en geen injectoren. Geen enkele reactie bij op contact zetten.

  • defendertje90

    Kan me ook voorstellen dat de unit zelf massa moet maken eventueel een draad vanaf het huis naar de massa leggen. Je geeft zelf eigenlijk al aan dat je massa moet hebben om de pomp te laten draaien dus lijkt er ergens massa te ontbreken.

  • Paul Stroink, One-Ten.nl

    Ecu heeft massa, maar heet dat volgens mij niet nodig. Hij heeft diverse draden met massa die er binnenkomen…

  • Mike

    Van de week een 4CU injectie ingebouwd waarbij ik zelf twee relais had omgedraaid. Een tweemaal maak relais met een wissel relais.

    Bij mij gaat de pomp pas lopen als de motor draait weet niet of dat zo hoort maar voor voorlopig vindt ik het prima.

    Komend er de juiste signalen op de relais? en zijn de pin bezettingen goed, omdat de plus van het contact verdeelt wordt.

    Het probleem bij jouw lijkt er op de er geen plus of geen massa bij de injectoren komt.

    Ik zelf heb op een gegeven moment een reserve injector op koudstart injector slang aangesloten om te zien of er brandstof wordt ingespoten.

    Succes,

    Mike

  • Paul Stroink, One-Ten.nl

    Er komt wel een plus bij de injectoren, maar er wordt geen massa puls gegeven.

    De ecu geeft ook geen massa aan het brandstofrelais. Het lijkt of hij gewoon helemaal niet reageert op de plus van het contact. Deze plus draad loopt rechtstreeks van de accu naar het brandstofrelais en vandaar verder naar de ecu. Heeft verder geen aftakkingen en de plus komt netjes bij de ecu en het relais aan. Op dat moment zou de ecu een massasignaal moeten geven aan het brandstofrelais, maar dat gebeurt niet.

    Alles wijst erop dat de ecu gewoon stuk is, maar in een andere auto loopt hij gewoon al hoor ik dan ook het brandstofrelais niet aanslaan, dat zal dan wel inderdaad pas gebeuren als de motor draait.

  • Mike

    Ontsteking geeft geen puls naar computer?

    Zet een werkende auto ernaast en verbind daarvan het puls signaal van de bobine (-), start werkende auto en probeer vervolgens de niet werkende auto te starten.

  • Andrew Colville

    De injectoren krijgen 12v bij het inschakelen van relais 22 ( hoofd relais) de 12v moet je bij elk van de 8 injectoren meten, NO bruin oranje.

    De injectoren krijgen massa (Per 4 ) ( Batch injection ) de massa zorgd de ECU voor. via de geel wit en geel blauwe draaden.

    overbrug beide relais even door de pin 30 ( 12v+) met 87 en 87 a nu zal de pomp gaan lopen en de injectoren en ecu stroom krijgen Start hij nu???

    De aftakkingen en soldeer verbindingen de je hebt gevonden zijn origineel, wat je zoekt zijn dit soort verbindingen die anders zijn dan het gemiddeld, de meeste teun de beuns kunnen niet zo goed solderen en strippen en draad vaan met de tandjes 8-) en electrotape hebben ze vaak niet laatstaan krimpcous of vulcaniseerende tape.

    als ik zo de relais houders en draad kleuren zie is het systeem 1990 of nieuwer, dan komen de kleuren in het schema ook niet overeen. en moetten er twee sraden bij , kun je fotoś maken van de Multie plug ( die witte 8 polige ) en de twee relais zodat alle draaden en kleuren goed te zien zijn??

    Wit/Paars is de voeding naar Pomp dat staat vast en weizigt niet tot de Disco 2

    Effen bruine draden zijn altijd draden die constant 12v moeten hebben.

    Effen Witte draden zijn vrijwel allemaal contact geschakelde draden.

    Het is dat je niet om de hoek zit anders was ik even langs gereden, Ik kon die EFI systeemen binnen 10 minuten aan het lopen hebben als alles goed aangesloten zat onder de kap. Bart weet dat als geen ander even als een aantal anderen al hier.

    Als de ECU wel werkt in een andere auto dan moet hij ook in jouw auto werken, ik denk dat er ergens een draad breuik zit of ik leg je iets niet goed uit ( soms is electra iets wat je voor je neus moet hebben.)

  • Paul Stroink, One-Ten.nl

    Het is een leuk idee, dat ga ik proberen.

    Ik heb echter wel een vonk, en de auto start ook op startspray, dus ik denk dat de puls er ook wel is. Maar een extra test kan nooit kwaad.

  • Paul Stroink, One-Ten.nl

    Je verhaal is me helemaal duidelijk. Het aansluiten van het systeem is eigenlijk ook heel eenvoudig, en alles lijkt goed te zitten.

    Alle injectoren krijgen 12 volt.

    Ik heb de relais al overbrugt, ook dan start hij niet. De massapuls naar de injectoren wordt niet gegeven.

    Ik maak morgen nog wat extra foto's van de relais en dergelijke.

    Als het echt niet lukt moet ik anders de auto maar op de kar duwen en volgende week een dagje op excursie naar Weert komen samen met mijn monteur. Ook wel een keer leuk om elkaar ‘live’ te ontmoeten…

  • Alan T

    Hallo

    weet niet of het bij een 3.9 het zelfde zit als bij een 3.5

    Stekker en massa power resistor pack in orde?

    normaal op steun luchtmassameter/binnenscherm