Even Voorstellen......

• ruud

Aart schreef:

´graag ga ik de bossen in maar mis op het moment iemand om me los te trekken mocht het fout gaan dus is het meestal niet te heftig, wonen er toevallig mensen in de buurt van eindhoven die ook niet allen het donkere bos in durven laat wat weten´

bij deze dan:

Inge en Ruud Sistermans uit Valkenswaard, twee kids, Birgit 12 en Kirsten 9 jaar oud.

eerste aanschaf een paar jaar geleden een oude serie 2a die ons het virus bracht maar voor dagelijks gebruik te spartaans; ingeruild op een Discovery 300Tdi op aanraden van Daams maar die was me achteraf te comfortabel. Toen we uiteindelijk niet het beloofde bedrag terugkregen bij Daams zijn we terechtgekomen bij Henk Ter Horst en daar een Hybride Serie 3/ Defender 88´ op oldtimer kenteken gevonden. Dit past ons ook beter in ons budget daar ik geen km vergoeding meer krijg op dit moment. De auto brengt ons overal waar we naar toe willen in redelijk comfort. Inge is volledig behept met het virus en inmiddels beëdigd instructeur bij Driving Experience, ik ga nu starten met die ´opleiding´. Onze huidige auto ben ik inmiddels volledig aan het isoleren en het onderhoud doe ik met hulp van LR vrienden in de buurt (Gert uit V´w en Jules uit Budel) zoveel mogelijk zelf, en ik vind het nog leuk ook!

Ben bezig met de stoelen voorin te vervangen en daarna wil ik voor de kinderen ook andere stoelen zodat ze veiliger zitten en weer naar voren kijken.

Iemand ervaring hiermee?

Wie pakt nu de pen op?

Oja, Aart; laat maar weten……………….

Ruud

• Jurjen

Ik ben Jurjen Brouwer, 46 en werkzaam bij een computerbedrijf(je). Getrouwd met Marion, 2 dochters. Tot mijn 40 ste in het onderwijs gewerkt, ziek geworden, afgekeurd, en mezelf gereintegreerd in een andere branche. 2 jaar geleden gewoon maar eens weer iets gaan doen waar ik zin in had (dat was er door de ziekte,bestralingen e.d. behoorlijk bij in geschoten) een Land rover kopen. ‘t Werd een Defender 110 uit ’93, gekocht bij Henk in de Krim. Zelf geimporteerd en op grijs kenteken gekregen. Maar omdat de hele familie (dus 4) meewil met een Laro, ook een Disco ‘97 op geel erbij gekocht. Omdat 2 behoorlijk dure auto’s een beetje teveel van het goeie was de Defender verkocht en na lang zoeken een Series III uit "78 gekocht. Italie import via Duitsland. Deze moet nog volledig opgeknapt en op kenteken, maar het chasis is PRACHTIG. Verder ben ik in dit forum actief en heb op mijn site een onderzoekje naar autobedrijven staan.

Tot ziens op de LRCH dagen , Jurjen

• Steven

Ruud,

Tot op de opleiding dan, ik ga er ook aan beginnen.

Steven

• La Gomera

Hallo allen!

Ik sluit me ook maar ff aan in de rij want het prima initiatief van Bowy gaat steeds meer vorm krijgen, klasse!!!! Ik ben Henk Brouwers maar noem me voor het gemak La Gomera (eiland waar we naar emigreren over ong. 2 jaar) want straks hebben we een hele berg Henken op de site. Ik ben 42 en woon met vriendin hond en katten in Zutphen. We hebben sinds 2 jaar een 110HT (td5) en hebben in die twee jaar zo'n 100.000 km gereden waaronder een reis van drie maanden door Marokko. Geweldig land maar heftig/vermoeiend. “Vroeger” veel met de motor gereisd en ongeveer 16x het asfalt van dichtbij bekeken (crasches) waarna ik het wat rustiger aan ben gaan doen. Heb nog steeds een motor, een zelf gerestaureerde/gerestylde honda CB750 uit 1974. Van beroep ben ik groepsleider. Ik doe dit door heel nederland m.n. in situaties waar behoorlijk wat loos is en e.e.a. heeft er toe geleid dat ik momenteel met een stevige burnout thuis zit.

Over een jaar of twee vertrekken we naar La Gomera met ons hele hebben en houden om daar een ander bestaan op te bouwen wat wat relaxter enzo is. We gaan daar w.s. een kamping beginnen en wat zoal meer op ons pad komt.

Nou dat is het eerst maar even. Mocht er iemand wat te doen hebben waar hij/zij niet aan toe komt dan kan je me mailen, ik heb tijd zat.

Groeten, La Gomera (henk).

• Ad Rietman

P.S.,

Graag wil ik nog het volgende weten:

Wie is, of weet wie de eigenaars zijn van mijn vorige Lightweights. De eerste betreft kenteken BS-57-LZ, deze was door mij wit gespoten, verkocht aan iemand in N.Brabant (geloof ik) en heb hem later nog eens in 4WDmagazine zien staan, omgebouwd tot ‘Wild Thing’. De tweede betreft kenteken 78-VB-67, was bronze green en heb hem aan iemand uit Eibergen verkocht.

Ook lijkt het mij leuk te weten of er in Enschede of omgeving Laro liefhebbers wonen. Laat eens van je horen….

Ad.

• john dekkers

Dag 4x4 vrienden mijn naam is John Dekkers uit Maastricht ben getrouwd

heb 2 kinderen en rij een Toyota 4.2 Turbo diesel met standaard sperren

255/85/16 BFGoodrich bandjes,snorkel, lier en op geel kenteken

De Toy is van 1998 heeft ondertussen 96.000km gelopen.

Ik rij minstens 1 keer in de maand een terreinrit of in het terrein.

Wij hebben veel off-road gereden (vakantie's) : Wales, Engeland, Schotland,

Frankrijk, Spanje en de prachtige Sweden Off Road Tour.

Ik lees sinds een week of 2 mee met dit forum en ben verrast door de

handige tips en kennis die onder de mensen is.

EN LATEN WE VOLWASSEN BLIJVEN M.B.T. DE TEGENSTELLINGEN

TUSSEN LANDROVER EN TOYOTA OF JEEP OF DER “G” EN NISSAN.

Ik moet wel melden dat ik blij ben met mijn Toyo als ik zo mee lees zie

ik onderwerpen langskomen waarvan ik denk kan dat allemaal kapot gaan.

Het enige wat ik mis is die geweldige wieluitslag die ik die Defenders zie

maken.En de body is nog lekker vierkant, al die nieuwerwetse modellen

zijn van die windtunnel dingen en hebben allemaal dat SUV smoeltje.

Verder zal ik voornamelijk lekker rustig meelezen en als er iets gevraagd

wordt en ik weet iets zal ik me melden.

• Aad Koene

Nee hoor John, grapje,

Wij (denk ik althans) Land Rovers bezitters vinden het toch stiekem wel leuk als iemand met een ander merk mee aan het lezen is.

Enerzijds vanwege de hoge garagerekeningen die die meesten krijgen voor het onderhouden van hun 4x4.

Anderzijds vanwege het feit dat heel veel van deze mensen na verloop van tijd toch besmet raken met het Land Rover virus.

Per saldo reden de meeste van de ooit geproduceerde Land Rovers nog steeds vrolijk rond.

Welliswaar met de hulp van ons Land Rover liefhebbers, maar toch, dat wil ik een ander merk nog wel eens zien nadoen.

Uiteraard speelt de leeftijd van onze Land Rovers ook een rol bij het aantal zaken dat mogelijk stuk kan gaan dan wel defect kan raken.

De mijne is 31,5 jaar oud en er zwerven nog wel oudere rond.

Lees gerust mee verder, maar kijk uit:

Het Land Rover virus wordt als zeer besmettelijk beschouwd!

Aad Koene, LR S2a 109“ Stawag RHD Safari ”Tinkerbell"

• <b>Berry Weijers</b>

Berry Weijers is de naam. 30 jaar en zoals sommige weten de beheerder van en dit prikbord.

De Land Rover startpagina is de afgelopen jaren gegroeid en steeds meer Land Rover liefhebbers wisten de pagina te vinden. Onlangs is door de omvang van de pagina zelfs besloten om een extra pagina in te richten. Deze is te vinden op en samen met de hoofdpagina zal er de komende maanden een reorganisatie plaats vinden met nieuwe rubrieken en nog meer links.

Het Land Rover prikbord is dankzij jullie in korte tijd een goed bezochte plek geworden waar mening LR rijder zijn hulp heeft gevonden. Spontane acties zoals konvooien en het maken van steering guards vind ik prachtig om te zien ontstaan.

Al heel vroeger vond ik terreinwagens fantastisch. Als reiswagen ingericht kunnen gaan en staan waar je wilde. Toen neef Henk Land Rover ging rijden en ik nooit achter het stuur mocht plaats nemen is naar lang zoeken een Land Rover 109 Stawag aangeschaft. Veel plezier van deze wagen gehad maar helaas is het beestje tijdens een reis in Marokko door zijn hoeven gegaan. Met een gebroken chassis staat de wagen weggestopt in een loods met boven op het roofrack een nieuw chassis. Een mooie klus voor als we met pensioen gaan.

Gelukkig was het LR virus goed aangeslagen en stond er reeds een LR Lightweight voor de deur. Een ideale wagen voor het zwaardere offroad werk in o.a. de Ardennen en Frankrijk.

In korte tijd zijn er nog een ex NL leger 109 Softtop en 2 maal 101 FC Ambulances aangeschoven. Ook projecten voor als er weer wat vrije tijd komt.

De vrije tijd wordt momenteel opgeslokt door verbouwingen in zowel België als Nederland. Het huis in Nederland moet de komende tijd onderdak kunnen gaan bieden en in België hebben we een groepsaccommodatie () in bedrijf.

Afgelopen jaren zijn er o.a. vanuit deze groepsaccommodatie al veel leuke LR evenementen georganiseerd. Onlangs zijn we nog met een enthousiaste groep LR rijders bezig geweest om een nieuw 4x4 terrein vorm te geven. In 2003 zullen we proberen dit nog een keer herhalen.

Om in eerste instantie mijn eigen links te organiseren zijn er inmiddels nog een aantal Startpagina's onder mijn beheer o.a. , , , en .

Een ieder op dit prikbord wens ik nog veel plezier toe en misschien komen we elkaar nog wel eens tegen bij een evenement.

Groeten,

Berry Weijers

beheerder

• john dekkers

Jaja een hele vreemde vogel op deze Landrover pagina.

Even over die hoge garage rekeningen dat vindt ik wel meevallen (tot nu toe)

ik heb alleen een kapotte keering van het achterdiff. gehad.

Voor de rest alleen maar de beurtjes.

Maar inderdaad de samenhorigheid bij Landrover en Jeep is groter dan

bij alle andere merken samen.

Ik moet toegeven dat waarschijnlijk de Landrover en de Wrangler als

enige echte terreinauto overblijven.Verder hoop ik van harte dat die

2 merken hun auto's op het zelfde nivo krijgen als de rest.

Er gaan me toch dingen kapot waarvan ik denk hoe kan dat nou kapot gaan.

Dat moet dan toch al op de tekentafel mis gaan niet?

Misschien zie je me in de verre toekomst ook wel in een Landrover wie weet.

groetjes

• The_dude

Denk dat alle problemen erger lijken dan het is.

Als je er van uit gaat dat dit specifiek over landrover gaat. Valt het meer op denk ik. Als je een ander specifiek forum hebt zal dat denk ik ook zo uit de bus komen.

Groet,

Martijn

http://landrover.mine.nu