Even Voorstellen......

• Sue

Hoi,

het begint een beetje spookachtig te worden Bowy, ik heb deze zomer een Lightweight bij RB gekocht, bouwjaar 1982…Het zou toch niet kunnen dat…

Maargoed, Leopold is dus deze zomer in mijn leven gekomen en we hebben al best wat meegemaakt samen. Het is een rood-witte, met traanplaat verfraaide 2 1/4 liter diesel, hardtop, roofrek, verstralers, paraboolveren, grote bandjes en van binnen met hout betimmerd (het dak en de wanden, de vloer natuurlijk niet…)

Ik ben 24 jaar, werk als planner in de buitenreclame en woon in Amsterdam. Haalde vroeger al alles uit elkaar waar vet en smeer in zat. Ik was eigenlijk op zoek naar een Chevrolet, totdat mijn vader ging kijken bij RB en ik dus thuiskwam met een Land Rover.

Mijn hobby's: terreinrijden, op wintersport, ik spaar boeken en zit bijna iedere dag wel even op het prikbord.

Tot kijk op een evenement of vanavond in Almere!

Sue

• Inno.R

Hallo allemaal,

Mijn naam is Inno Ruttng.Ik ben 35 jaar en woon in Soesterberg. Ik ben getrouwd en hoogstwaarschijnlijk deze week vader van een zoon of dochter. Ik werk op vliegbasis Soesterberg als loadmaster op de Chinook helicopter. Ik ben sinds kort een trotse bezitter van een S2A 109 stawag uit 1971.Het is mijn eerste Landrover,dus totaal geen ervaring in het sleutelen en terreinrijden.In de toekomst wil ik zonder zorgen er mee op vakantie gaan,daar bedoel ik mee dat ik tegen die tijd veel sleutel ervaring heb opgedaan.Voor de rest heb ik nog veel andere hobby`s,zoals parachutespringen,mountainbiken,survival,zoeken met een metaaldetector en sporten in het algemeen.Mijn vakanties zijn meestal in kampeervorm,dus tja…een daktent in de toekomst zal niet verkeerd zijn.De kans is groot dat ik jullie wel een keer zal ontmoeten bij een evenement en veel zal leren van jullie via het prikbord.

groetjes Inno

• Maarten

Ik sluit aan in de rij.

Mijn naam is Maarten Beijer. Ik woon in Amersfoort, wat geweldig centraal ligt ten opzichte van veel LRCH evenementen!

Sinds twee (of is het alweer drie?) jaar ben ik in het bezit van een Serie III 88'' hardtop met 2.25l benzinemotor. Ik ben tijdens mijn diensttijd gegrepen door het Land Rover-virus en dat is nooit meer verdwenen. De bedoeling was dan ook om een lightweight aan te schaffen, maar werd verliefd op deze auto.

Mijn vriendin was eerst nogal sceptisch over deze, voor haar, plotselinge opleving van het Land Rover-virus, maar was al snel verkocht. Land Rover is here to stay!

Ik gebruik de Land Rover als dagelijks vervoersmiddel, maar ga het liefst over ongebaande paden.

Om mijn eeuwige projekt te kunnen financieren ben ik werkzaam in de jeugdhulpverlening. Het onregelmatige werk geeft mij ook mooi de gelegenheid om ook doordeweeks eens wat aan de auto te doen. Als de Land Rover technisch helemaal in orde is, is het tijd voor het bodywork en een nieuw verfje.

Als anderen tijdverslindende bezigheden heb we nog een motor met wat achterstallig onderhoud (Kawasaki Vulcan) en een boot (als je denkt dat een Land Rover veel werk is……!).

Heb vanmiddag mij Turner Engineering een volledig gereviseerde stage1 cilinderkop besteld (''gasflowed''). Ik ben erg benieuwd of hij zal doen wat ze claimen (soepeler optrekken want meer vermogen ‘onderin’, dus eerder naar een hogere versnelling kunnen schakelen en meer kilometers voor mijn dure litertjes!

benzine.

We zullen zien!

Greetz,

Maarten

• Arie

Hoi,

Ik mij ook maar eens even voorstellen.

Mijn naam is Arie hardam,43 jaar, getrouwd met Henny, 1 dochter en 1 zoon beide 4 jaar en (nog) geen hond.Woonachtig in Papendrecht.Ik ben volcontinuewerkzaam bij Rotterdam Shortsea terminals (containeroverslag) in de Rotterdamse haven als logistiekmedewerker.

Ons autootje is een Serie III 88 hardtop 2,25 benz/lpg met roofrack van 1975 op geel kenteken.Bijnaam The Money Pit (bodemloos dus). Sinds september 2002 in ons bezit, gekocht bij Revutex. Gebruikt hem voor dagelijks woon/werk verkeer. .Verder gebruik ik de Laro om m'n caravan te slepen. Mijn vrouw laat ik meestal rijden tijdens evenementen, kan ze zich lekker uitleven!.

Verder nog een Citroen 2CV ‘82 en een Citroen CX 22TRS’87.

• Henk

Ha mede Larogekken,

Ik ben Henk, getrouwd met Martine, vader van 1-jarige Laura en baas van 2 Jack Russel terriers. Als beroepsmilitair geplaatst en woonachtig in Duitsland (tussen Bremen en Hamburg)

Tot voor 4 maanden was onze auto een VW Bora variant, en heb mijn hele leven VW gereden. Zochten iets groters, ook voor onze caravan. Een terreinauto leek ons wel wat. De enige die ik kon betalen en die ook nog erg stoer er uit zag was de Landrover defender. Na een blik in de showroom, waar een schitterende nieuwe 110 TD5 Station met alles er op en eraan stond waren we meteen verkocht.

We hebben zonder ook maar een proefrit te hebben gemaakt deze auto meteen gekocht. We rijden er nu met veel genoegen in, al moet ik wel zeggen dat ik toch al een paar probleempjes heb gehad. Nu al twee keer in de garage, weliswaar snel opgelost, maar toch, met de VW is me dat nog nooit gebeurd.

Ook een vervelend iets vind ik dat er op geen enkele fatsoenlijke wijze een cruise control ingebouwd kan worden. Zeker voor lange ritten met caravan erg lekker.

Maar goed we klagen echt niet het is een fantastische auto.

• aart

nou als iedereen nog niet in slaap gevallen is( het is wel leuk maar het zijn er ook wel veel)mijn naam is aart ik woon in eindhoven werk bij een niet nader te noemen vrachtwagenfabrikant in die plaats. ik heb een vrouw en twee kinderen een jongetje en een landrovertje, het is een ambulance uit 1980 die inmiddels me blauw is en regelmatig verbouwd word tot weer een andere camper.daarvoor had ik even een 88"series 2. ik heb nooit stukken maar moet altijd sleutelen. gelukkig voor mij heeft mijn vrouw nog een suzuki die het altijd doet. ook heb ik nog twee honda, twee suzuki's en een bsa motorfietsen maar daar is de helft niet van in rijdende staat( maar het staat zo mooi in de schuur) verder ga ik graag op pad met de landrover, vorig jaar denemaken het jaar ervoor portugal en kenia ( niet in een vakantie en niet met de zelfde laro)

graag ga ik de bossen in maar mis op het moment iemand om me los te trekken mocht het fout gaan dus is het meestal niet te heftig, wonen er toevallig mensen in de buurt van eindhoven die ook niet allen het donkere bos in durven laat wat weten

• jan sanders

hoi allemaal,

ook ik zal me maar even voorstelln omdat mijn naam af en toe, niet zo vaak, op dit forum voor komt. mijn naam is jan sanders, ben 29 jaar en werk bij klm uk als grondwerktuigkundige aan de fokker 100 en fokker 50 vliegtuigen. woon nu nog in hoofddorp maar ga over 3 dagen verhuizen naar lelystad omdaar samen met mijn lieve vriendin tjitske samen verder te gaan. ben al bijna 4 jaar in het bezit van een series 3 109 diesel ex leger uit 83. heb hieraan al het nodige verspijkert nl snorkel, 2 civiel diesel tanks (niet meer vullen onder de zitting), montage van een paar originel high-back stoelen ,(zit een stuk beter dan die bankjes), 7.50 X 16 banden ipv de kleine legerbandjes, ben net klaar met de imperiaal met 4x hella luminators er op, rvs a-bar met ook 2x luninator, heb een lier liggen moet alleen nog gemonteert worden samen met een nog te verbouwen bumper. als dat klaar is nog "even'' overspuiten in marine blue. we zijn afgelopen zomer met''de groene draak'' (zoals ik hem altijd schertsend noem, hij is nogsteeds mat legergroen) naar normandie geweest was geweldig. als er meer larofiellen in omgeving lelystad wonen kunnen we mischien een keer iets afspreken, en samen naar lrch evenementen rijden.

• jan sanders

oja,

was vergeten om te vertellen dat het een softtop is, hoe een imperiaal op een softtop, zie item imperiaal van maarten op dit forum.

ook vergeten,

de groeten en veel rij en sleutel plezier.

jan

• Wim van Westerop

De rij wordt al een flink telefooboek. De W zit vrij ver achterin en dus ben ik aan de beurt. Het lijkt er op, dat ik zo'n beetje de oudste ben, met bijna 58. Ben echter pas sedert een paar maanden Laro-rijder, hoewel ik vroeger op de HBS (ja zo oud dus al) al kickte op die wagens. In het leger maakten ze me officier motortransport, waarschijnlijk omdat ik daar het minst verstand van had. Kreeg daar wat ervaring met Nekafjes. Omdat ik jarenlang tijd genoeg kwijt kon aan een zeiljachtje en een oude Mercedes407 (camper) heeft het tot kort geleden geduurd voor ik me realiseerde: als ik nou niet binnenkort zo'n Landrover koop, dan hoeft het straks niet meer! Zo vond ik bij Besko een Series3-109-benzine van 1972 uit het Britse leger. Waarschijnlijk een ex-radio-wagen, met veel antenneleidingen en aansluitingen. Onder de huif over de laadbak zit ook nog een metalen dak. Dus een beetje semi-hardtop dus.In mooie (vind ik ) desert-camouflage. Ben me nu in de techniek ervan gaan verdiepen, want heb wel begrepen, dat dit echt wel nodig is. Ook al is die wagen van mij gaaf. Hoop er in het komende voorjaar mee op pad te kunnen.

Van beroep ben ik conservator van luchtvaartmuseum Aviodome op Schiphol. Zit dus normaliter in de ouwe vliegtuigen en wat er bij hoort, van Fokker's oude Spin uit 1911 tot een Mig21 en een Starfighter voor twee maal de geluidssnelheid. We zijn daar nu begonnen de collectie te demonteren voor verhuizing naar de luchthaven Lelystad, waar we een nieuw museum cq luchtvaartthemapark aan het bouwen zijn. Ben dus bang, dat de tijd voor mijn Laro nog wel even schaars zal blijven…..

Ik ben erg blij met al die technische vernuftelingen, die dit forum tot een machtig interssant medium maken. Jongens (en meisjes!), hartstikke bedankt!

• Ad Rietman

Zo zie je maar weer dat ook deze ‘doelgroep’ geen leeftijdsgrens kent. Ik ben Ad Rietman en even als Wim de vijftig gepasseerd. (53) Ik woon, samen met mijn vrouw Ans, in Enschede en ben daar marktmeester. Onze twee kinderen zijn inmiddels getrouwd.

Van jongs af aan ben ik gek op sleutelen, eerst brommers, later (cross)motoren en vervolgens auto's. Toen we midden tachtiger jaren verhuisden ben per ongeluk in aanraking gekomen met Land Rovers. Twee buurmannen op ons erf hadden een lightweight. Van het een kwam het ander en voor dat ik het wist had ik een LW uit het Britse Rijnleger gekocht. Samen met de buren hiermee een leuke vakantie gehad op de Veluwe in de buurt van 't Harde en de soldaatjes op oefening hadden veel belangstelling voor onze Rovertjes. Na deze LW kwam er nogmaals een LW voorbij, gekocht bij een boer in de buurt. Inmiddels hadden wij een camper en tijdens vakanties in Frankrijk werd mijn belangstelling gewekt voor een Citroën DS. Deze kwam er dus maar bleek toch een project van lange adem. Met name de gecomliceerde techniek en de roestgevoeligheid speelden parten. Zo af en toe kocht ik een Land Rover tijdschrift en bezocht websites. Zo begon het toch weer te kriebelen en nadat ik de DS had verkocht kwam er mijn huidige 88" Stationwagon, afkomstig uit Zwitserland. Hier moeten, voor de RDW keuring, nog een paar kleinigheden aan gebeuren. (achterbalk, outtrigger en koppeling). Ik sta te popelen om te beginnen, maar dat neemt niet weg dat ik hem bij een goed bod misschien weer verkoop (om daarna wel weer een andere te kopen natuurlijk, het blijft een beetje handel). Maar eerst moeten er thuis nog een paar klussen worden opgeknapt voor ik er mee bezig ga.

Ik heb al veel aan de tips en adviezen op dit prikbord gehad. Het blijft leuk….