Goed iniatief Bowy!
Dus hierbij dan ook mijn doopzeel:
Ik ben Reginald (Reeg) van Overveld, 41 jaar, getrouwd en we hebben 3 kinderen.
Ik ben werkzaam als planner/ werkvoorbereider bij de grootste co-packer van Europa: Budelpack.
Het Land Rover virus is bij mij toegeslagen toen mijn vriend Pierre mij vroeg mee naar GB te gaan om een Land Rover te kopen. Het was een Series IIa LWB Stationwagon en er was nog redelijk wat sleutelwerk aan. Ik had verder nog geen gevoel met Land Rovers, maar na al dat sleutelen en een aantal keren te hebben meegereden is het virus toch toegeslagen.
Pierre had nogal wat pech met zijn 6-cilinder en hij was ook minder praktisch in het terrein, daarom had hij besloten hem te verkopen en op zoek te gaan naar een 88â€Â.
Toen (januari 2000) ben ik met hem meegegaan om mijn eigen Land Rover te kopen. Het werd uiteindelijk een Series III 109†diesel en Pierre heeft ook zijn Series II SWB Land Rover gevonden. Na het nodige sleutelwerk, beide auto’s weer door de RDW-keuring gekregen en daarna heerlijk genoten van de mogelijkheden van zo’n Land Rover. De keuze voor een lange diesel bleek voor mij niet zo’n goede. Ook ik wilde eigenlijk een korte hebben en dan wel een benzine uitvoering, dat scheelt toch wel wat met het geluid.
De keuze is gevallen op een Series III SWB Safari Stationwagon, maar vind die maar eens.
Dat heeft heel wat voeten in aarde gehad, we zijn er in totaal 3 x voor naar GB geweest. Elke keer was het toch net niet wat ik zocht. Gelukkig hebben we toen wel andere auto’s gevonden om de kosten enigszins te dekken. Dat restulteerde in een Series III LWB benzine uitvoering, een Series III Lightweight benzine uitvoering en een Series III LWB Safari Stationwagon. Uiteindelijk heb ik juli 2001 mijn gewenste Land Rover gekocht, waarin ik nog steeds zeer tevreden rondrijd (op de weg en in het terrein).
Ik loop al een poosje met het idee rond om hem te verfraaien met zebra strepen, maar hij is ook al een aantal keren gebruikt als trouwauto en wellicht binnenkort een TV optreden dus met die strepen wacht ik nog maar even, al met al een unieke Land Rover dus.
Al die tijd hebben we de rijkdom gehad van een sleutel loods, maar helaas nu niet meer. Mijn Land Rover moet nog geconserveerd worden en we willen graag verder blijven sleutelen, dus zijn ook wij hard op zoek naar een sleutelplaats (in de buurt van Dinteloord).
Momenteel zijn we een vriend aan het helpen met zijn Land Rover (een Series III SWB diesel), we blijven dus voorlopig nog even aan het sleutelen. Daarna is de mijne aan de beurt, alles demonteren, het chassis conserveren, het schutbord repareren en conserveren, alles weer terug monteren en voorzien van de nodige nieuwe rubbers, etc.
Tot zover mijn bijdrage
REEGards