Verwijderen olie vlekken op oprit.

  • De Waldpiek

    ochtendwater schijnt ook bij veel kwalen te helpen:D

  • Gert

    Remmenreiniger bij een automaterialenzaak per doos gekocht brengt je inclusief BTW meestal op de 1,40, en die bussen zijn volgens mij nog iets groter.

  • R

    via chemretail.nl kan je een speciaal product kopen om olievlekken te verwijderen. Je moet deze vloeistof op de olievlek gieten als de ondergrond droog is. niet inborstelen of iets dergelijks maar gewoon laten drogen totdat er een poeder ontstaan is. Dit poeder opvegen of stofzuigen en de olievlek is geheel

    verdwenen.

    Het is best wel prijzig spul maar je kan het samen met een aantal buren kopen en zo de kosten verdelen.

  • vossehoff

    Dan is Dasty waarschijnlijk goedkoper. (tu)

    Ben jij dat trouwens Roy? (:D

    gr Niels

  • Marc-my-Words

    Afgewerkte motor-olie is nog goedkoper.

    Gewoon met zorg op de schone delen druppelen.

    Je oprit krijgt daardoor een mooie diepzwarte glans.

    Ik denk dan meneer/mevrouw “R” verkoper is van het dure product.

    (Waarom anders zo ineens na anderhalf jaar anoniem reageren.)

    Marc

  • vossehoff

    Roy wou toch ook in de handel? X(

    gr Niels

  • Edwin

    Dasty is ook mijn favoriet.(tu)

    Werkt echter niet goed op vlekken rx5 en rx 10:(

  • Joost88

    ik ben bezig mij oprit geheel de kleur van olievlekken te geven (steeds auto verplaatsen)

    het gaat er steeds beter uitzien :)

  • Cor

    ik hoop dat het spul werkt heb een fles dasty mee laten brengen morgen is het maandag wasdag.

  • Dutchfan

    Ik heb ook problemen met olie vlekken, op een betonnen vloer. Heb garage gehuurd van woning vereniging Havensteder in Rotterdam, die te beroerd zijn om hem schoon op te leveren.

    Er ligt een plasje olie, en er zijn zwarte vlekken en rommel op de vloer.

    De aannemer zegt doodleuk, dat olievlekken toch niet uit beton gaan, dus ze doen er niets (meer) aan.

    Ze hebben er niets aan gedaan, dat is duidelijk, dus ze strijken alleen het geld op van het werk, en doen het niet.

    Omdat ik de garage wil ruilen met iemand in mijn straat, zal ik toch een redelijk nette garage moeten kunnen aanbieden.

    Maar to the point: ik zal dus zelf moeten beginnen.

    Nu is het zo, dat de garage, om mijn auto in te stallen, en wat dingen op te slaan ( 4 x 5 meter ongeveer), 7 minuten lopen bij mijn woning vandaan is.

    Ik heb er geen electra en ook geen water.

    Het zal dus moeten met weinig, koud/lauw water, wat ik mee moet nemen, en ook zonder stofzuiger of zo iets.

    Ook kan ik er niet de zon op laten schijnen.

    Ik heb bovenstaande doorgelezen, en een aantal tips lijkt geschikt, maar welke methode is volgens jullie het beste?

    Ik dacht eerst het olieplasje proberen op te drogen met kattenbakgruis, en als dat droog is, er iets op strooien, of spuiten.

    Maar wat is de beste optie in mijn geval?

    Hopelijk is er nog iemand, die dit draadje leest, ik ben benieuwd naar advies.