Verwijderen olie vlekken op oprit.

  • plaetje 88 -2.5d

    dat is niet waar, hier bij mij is geen vlekken te zien met google, wel veel plekken van mensen die een oude traktor buiten hebben staan. mijn auto's staan onder een carpoort.

    plaetje

  • Rickske

    vergis je niet, ik had ooit een Opel Combo, daarvan is de carterpan gemaakt van opgedampt karton ofzo, Die lekte nog harder dan mn laro, die ook al aan territorium afbakenen doet (Vrouw bij mij in de buurt, “Beetje stomme vraag he? maar wat doen al die olievlekken daar?” Ik: “jah, ik had n beetje gemorst..”)

    Rickske (moet dat dasty maar eens proberen op de parkeerplaats)

  • Richard78

    DASTY RULEZ!

    Elke keer als ik naar de Wibra ga en 5 flessen (10,-) ophaal beginnen de dames achter de toonbank te lachen. Blijkbaar komen er regelmatig mannen langs alleen om Dasty te halen. Ze nemen hyet ook emt dozen tegelijk mee. En die dames zich maar afvragen waarom we dat in hemelsnaam doen:-)

    Van dit:

    naar dit:

    met alleen Dasty (de onderdelen heb ik er zelf afgehaald, dat was niet de Dasty:-))

    Verder werkt inderdaad HG olie verwijderaar ook goed voor het schoonmaken van de oprit.

    Richard78

  • apke

    Inmiddels is mijn oprit behoorlijk egaal zwart. Geen probleem, mijn oprit, mijn olie, maar de 4 iritante witte plekken die niet zwart willen worden, hoe doe je dat?

    Als de auto op zijn plek staat zie je er niets van, precies de plek waar de banden staan, maar als ik weg ben ……

    Even zonder gekheid.

    Minerale olie verbleekt als de zon er op schijnt. Lekker het zonnetje zijn werk laten doen dus.

    Apke

    www.larrie.nl

    Die al vanalles geprobeerd heeft.

  • Buffy SIII 109

    met remreiniger en een oudelap krijg je de olie ook goed weg.

    martin

  • Apke

    Verzorg jij een demonstratie bij mij op de oprit, zorg ik voor cola en gevulde koeken :D:D:D

    Wees welkom.

    Apke

    www.larrie.nl

  • marcel

    Hoi Marcel, hier een andere Marcel.

    Wij gebruiken op het werk van Proclean het produkt “superclean 400”. Dit is een industrieële reiniger waarmee wij grondverzetmachines poetsen. Vooral na een reparatie of inruil bewijst dit spul zich prima, er zit een vet-oplossende substantie in dus de machines zijn altijd blinkend schoon als we ermee klaar zijn.

    Mijn Land Rovers lekken natuurlijk ook en ik heb onlangs dit spul puur op de olievlekken uitgewreven en een paar dagen laten intrekken. Na een regenbuitje was er helemaal niets meer te zien van olievlekken op de stoeptegels waar ik de auto altijd heb staan.

    Afgelopen voorjaar heb ik hier achterom opnieuw beklinkerd en ik wil dus eigenlijk geen vlekken meer op de oprit. Na wat zoek en denkwerk ben ik naar de Hornbach gegaan en ik heb voor 10 euro per strekkende meter vinyl gekocht en hiervan 2 stukken laten snijden die precies onder de auto's passen. Het vinyl heeft een donkergrijze kleur en heeft ook een traanplaatmotief. Ziet er prima uit, de oliedruppels tasten het materiaal niet aan, en als de oprit eens leeg moet zijn voor 't een of ander, dan rol ik de matten gewoon op en klaar. Werkt perfect!

  • marcel

    Hallo Prikkers,

    Bedankt voor jullie ideeën en oplossingen voor mijn olie vlekken, morgen probeer ik de oprit weer schoon te krijgen.

    Groeten Marcel

  • Apke

    Hmm …. de ene Marcel is de andere niet. Het IP-adres is verschillend.

    Ik dacht even dat Marcel zijn eigen vraag had beantwoord ;)

    Apke

    www.larrie.nl

  • marcel

    Wij Marcel's staan altijd voor elkaar klaar :D