Kan niet zonder..:(

• sjaak109

of je gaat op zoek naar een 109/88 wat ik, mijn buurman, en mijn schoonzoon hebben.

niet geheel origineel met 6 cil nissan diesels en stuurbekrachtiging, maar het rijd wel fantastisch.

er rijden nog genoeg (mwoahh) omgebouwde rdw gekeurde rond.

• art1

mmmmm..

Dus een 9 persoons 110 v8 softtop, of een 109 9 pers softtop met mogelijk ander blok dan LR. NU snap ik wel dat hardtop > softtop kan worden, enkel een V8 blok inbouwen lijkt me wat lastiger dan de oude conversies van 2.225d naar bijv 200tdi? Alle steunen komen dan overeen.

Ik vermoed dat een v8 inbouwen stuk lastiger word.

Dus de basis zou een 9 persoons v8 moeten zijn, uitgaande van een 110. En hoe betrouwbaar / kostbaar is een V8? Werd al opgemerkt dat deze toch ook oud zijn, of zijn deze ook gereviseerd leverbaar? De 4 cilinders zijn darentegen nog overal te vinden.

Toch maar goed MP in de gaten houden :?

• Wim Janssen

Hoi Jos,

Meestal ben ik het met je eens, maar nu moet ik even reageren. Op de eerste plaats vergelijk je jouw 90 met 9 persoons rijden, dus een 110. Verschil is toch al snel 300 - 400 kg. Ik reed met mijn 110 gemiddeld over 90.000 km 1:5,2 op LPG. Ik rij nu met mijn 109 2.5 4-cilinder gemiddeld over 25.000 km 1:5,6 op LPG. Ik kan met mijn 109 met overdrive gemakkelijk 100 km/h kruisen, op vlakke weg wel te verstaan. En als het bergop ging viel mijn V8 ook snel terug. Natuurlijk heeft een V8 meer vermogen als het er op aan komt, maar een goede 4-cilinder doet het toch echt wel goed. En qua onderdeelprijzen is de 4-cilinder zeker niet duurder.

Dit alles neemt niet weg dat ik liever met mijn V8 reed.

• Marijn & Simba

Als jij een nog goed lopende V8 reviseert, alle bekende pijnpunten aanpakt (o.a. nokkenassen) en alle pakkingen en lagers ververst, is t gewoon weer net een nieuwe.

Net als een 4 cilinder. T is dat ik het hier niet op kenteken krijg, anders kreeg Serious een V8. Nu doe ik het wel met een origineel Series 2a benzineblokje.

• jarne

Serie 3 109 Stage 1 V8, volgens mij moet je zoiets hebben!

• art1

Ik dacht dat de aandrijflijn van een stage one anders was? En onderdelen hiervan redelijk schaars dan wel duur?

Een verhoogde tithonus v8 lijkt me nu wel wat(:P).. enkel vind ik die nog steeds duur in verhouding, en dan nog een motorconversie..

Zoek dan liever naar iets wat meer completer is mbt het wensen lijstje..

Ander vraagje een hpcu (enkel cab) zie ik nooit met bankjes achterin. Is daar een reden voor?

• Frans Bonnes

> Ander vraagje een hpcu (enkel cab) zie ik nooit

> met bankjes achterin. Is daar een reden voor?

Kenteken.

• art1

Kenteken..

Ik bedoel een 110 softtop zie je ook op 9 persoons. Mijn eerste 110 was een truckcab met tussenschot maar ook 9 persoons. Ik zie het verschil niet 1,2,3 met een hpcu, behalve dat andere maat bak is?

• Frans Bonnes

art1 Schreef:

——————————————————-

> Kenteken..

>

> Ik bedoel een 110 softtop zie je ook op 9

> persoons. Mijn eerste 110 was een truckcab met

> tussenschot maar ook 9 persoons. Ik zie het

> verschil niet 1,2,3 met een hpcu, behalve dat

> andere maat bak is?

Truckcab met tussenschot en 9 persoons is onmogelijk, of het moet een door de eigenaar omgebouwd iets zijn zonder naar de rdw geweest te zijn.

• art1

Het was echt zo, sterker nog was vers uit UK (en langs RDW) ingevoerd toen ik hem kocht zonder APK nog. Zaten inderdaad wel zelfbouwbankjes in. Heb er nog fotos van want heb er softtop van gemaakt maar tussenschot laten zitten.

Maar begrijp dat dat dus lastig word,