pas op met de 2/3 regeling

• Crazy-G

Juist, zo is het, en dat is het enige belangrijke in dezen.

Je mag bij elk voertuig vervangen wat je wilt, mits je kunt aantonen waar het vandaan komt, je krijgt dan, als alles klopt, gewoon een samengesteld voertuig en als er meer dan ⅓ is verjongd/vervangen voor wat anders bij een MRB vrijgestelde voertuig dan vervalt je MRB vrijstelling.

As simple as that . . . . . . . . . .

G-J.

• Lucas van Lierop

Ik blijf het zeggen, met de RDW kan je goed zaken doen, meestal komen problemen door de bouwen van de auto die de boel loopt te op te lichten. Gewoon netjes in overleg doen er er kan veel.

• michel

ik heb met de technische dienst gesproken, en ben zelf bij de rdw arnhem geweest

• michel

nou….blijf maar weg bij de rdw, want de koets is volgens hun te jong, ondanks dat het een 5drs is en was.

kijk..ik had een 3drs, plaats daar een 5drs op, en laat de gehele aandrijflijn zitten, behalve de motor, die is niet kompleet meer, maar ik mag gewoon een andere range rover classic motor plaatsen, een 3.5 of 3.9.

• michel

koffie niet te zuipen:)

wel fotos nemen van de keurmeesters:)..vingerafdrukken……

• michel

wat een lulkoek, mijn chassis is voor de helft verrot, komt deze week een ander stuk aan,

volgens de rdw mag je restaureren VANAF HET CHASSISNUMMER!!!!!!!!!

je mag geen nieuw plaatwerk gebruiken, wel gebruikt…tja….daqt snap ik nu weer niet.

• Mrah

Ik betaal voor mijn bestel grijs kenteken rrc gewoon belasting. Zou dat minder problemen geven?

• Mrah

Het wordt er niet duidelijker op: nieuw, gelijkwaardig of juist niet nieuw. Ander jonger bouwjaar van koets mag wel maar staat voor 1/3 terwijl dat niet geldt voor een motorblok. Als dat maar 3.5 v8 blijft is het altijd ok? Waarom is een jongere koets wel 1/3 en een jongere 3.5v8 niet. Kan het niet plaatsen.

Waarom zou ik zaken moeten doen met de rdw? Ik snap dat er regels moeten zijn en wil met alle plezier me aan de regels houden en dacht dat ook gedaan te hebben. Nu is er echter weer andere interpretatie van regels waardoor ik wellicht de sjaak ben. Bovendien vraag ik me af: was ik wettelijk verplicht om dit in overleg met rdw te doen? Of is dit advies.

• Stefan

Mijn advies.

Zolang ‘t niet hoeft, weg blijven bij de RDW. Wat heb je aan een instituut als elke werknemer/ambtenaar de regels anders interpreteert. Als nagenoeg elke her-keuring een beslaglegging van het kenteken en een rechtzaak tot gevolg geeft dan weet ik ’t wel.

Weg blijven :)-D

Gr.

• jamaar

als je een chassis vervangt dan is het geen wettelijke verplichting om dat in overleg met de rdw te doen echter heb je het probleem dat jij moet bewijzen waar elk gebruikt onderdeel vandaan komt en dat kan je niet ondanks je blauwe ogen foto's enz

dus ga je voor het vervangen naar de rdw en laat alles voorzien van een label en de zaak is plotseling veel makkelijker, tenzij je per ongeluk een loodje er af knipt :D

voor al het overige is ook geen wet voor maar geld het zelfde, de bewijslast ligt bij jou en dat wil je niet want rdwers zijn terecht heel wantrouwend geworden, er zijn te veel mensen geweest die o zo slim waren en het voor vele van ons kapot gemaakt hebben.

vandaar het advies, doe het in overleg met de rdw, vraag de naam van de persoon en er gaan deuren open, of niet maar je weet waar je aan toe bent

en ja rdw is overheid en regels zijn regels tot ze zomaar veranderd worden en dan ben je toch nog de klos maar dat is een ander verhaal van een klein landje met onbehoorlijk bestuur.

voor de duidelijkheid 2/3 moet uit het bouwjaar en type komen van het kenteken, dat mag allemaal gerepareerd worden met nieuwe onderdelen die gelijk zijn 1/3 mag of van een ander type en/of ander bouwjaar komen, dan zit je nog goed alles andere loop je de kans dat het mis gaat ondanks goedkeuring van de rdw want daar heeft de belasting in principe niets mee te maken