Al dit soort meldingen maakt het allemaal niet duidelijker.
Ik heb daar zelf echt nog veel vragen over:
1/3 vervangen betekend dus dat dat deel wat je vervangt, van een andere auto af mag komen en niet identiek hoeft te zijn. Michel mag dus een 3-deurs koets vervangen voor een 4 deurs koets van een jonger bouwjaar. Of zelfde koets houden en 300tdi monteren?
Als hij op zijn oude chassis nu toch een 300 tdi wil inbouwen zal hij er dan toch eerst weer een 3 deurs koets moeten op zetten. Mag dat dan een jongere koets zijn of moet die koets van zelfde bouwjaar zijn als van het chassis?
Of mag hij in het geval van toch een 300tdi willen inbouwen ook eerst een nieuwe 3 deurs koets kopen (als dat nog te krijgen is tenminste) en dat beschouwen als vervangingsdeel?
Ik heb zelf een rrc van 1983 die origineel al een 4 deurs koets had, staat op kenteken. Daar heb ik nu een vervangende 4 deurs koets van 1993 op gezet. Er zit ook gewoon een 3.5V8 in.Bouwjaar van die V8 weet ik ff niet meer. Assen en chassis zijn allemaal origineel 1983. Alleen de automaat is van 1993 maar er staat gelukkig ook automaat op kenteken.
Heb ik nu 1/3 vervangen? Ik ga uiteraard niet naar RDW om dit te laten checken. De uitkomst is veel te onzeker. Ik rij hem wel op het is mijn bedrijfswagen dus over een paar jaar gaat ie weg.
Heb ik pech en wordt ik aangehouden en raak ik het kenteken kwijt: het zij zo, ik koop wel weer wat anders. Maar eigenlijk wil ik hem ombouwen naar diesel want dat is veel betrouwbaarder en zuiniger.