4-4,5 psi komt overeen met wat de mechanische opvoerpomp levert,3-5psi, en mijn blok loopt prima met de mechanische opvoerpomp.
Maar als ik bij motor uit handmatig de vlotterkamer vul met het opvoerpompje dan loopt hij toch echt over als ik door blijf pompen.
De vlotternaald wordt dicht gehouden door de opwaartse druk van brandstof in de vlotterkamer op de vlotters en dat is niet heel veel vermoed ik.
Om uit te rekenen hoeveel dat precies is is mijn wiskunde knobbel veel te klein.
Maar het grootste probleem van Dirk is juist dat het mengsel te arm is, niet het overlopen van de vlotterkamer want dat doet hij alleen bij motor uit en pomp aan als ik het goed begrijp.
Dirk loopt hij ook heel slecht dan of geeft de AFR-meter alleen een arm mengsel aan?
Ik heb gemerkt dat de controller van de AFR-meter erg kritisch is op voeding en massa. Met name overgangsweerstanden in de bedrading en storing van andere gebruikers. Mijn meter sloeg regelmatig op tilt. Ik dacht eerst dat het aan de lambda sonde lag maar ik heb ondertussen 3 van die dingen en die deden alle 3 hetzelfde.
De voeding en massa heb ik kompleet afgezonderd van de rest van de gebruikers met een aparte schakelaar om hem aan en uit te zetten en toen werd het wel beter maar nog niet perfect.
Een tijdje terug had ik een storing(slechte verbinding) in de bedrading naar de stadsverlichting en sinds ik dat gefixt heb doet de AFR-meter het weer perfect.
Het gekke is dat de AFR-meter helemaal los staat van de bedrading naar stadslichten maar dat dat toch effect had op de werking.
Ik weet niet hoe jij hem hebt aangesloten maar kan het zijn dat het pompje de AFR-meter beinvloed.