Welk Startmotor relais is dit 110 EX MOD 12V ?

• Dennis

Ik heb op mijn EX MOD 110 2.5 NA uit '86 een kapot startrelais. Nu kan ik alleen niet echt achter halen welk onderdeelnummer ik moet hebben voor het nieuwe startrelais. Ik weet dat er een lucas en een bosch variant is van de startmotor.

Nu zit er een sticker op de startmotor waarop staat: Prestolite M93R-12V (auto is een originele 12V uitvoering).

Kan iemand mij vertellen welk relais ik nu heb en welke ik moet/kan bestellen of heeft er wellicht nog één liggen? ik heb een aansluiting/bout afgebroken, deze ontbreekt dan ook op de foto.

Even wat foto's ter verduidelijking.

• Eric&Betty Boop

Na ongeveer 30 seconden google.

Klikkerdeklik

Solenoid K01253 moet je hebben dus.

• Eric&Betty Boop

Cross Interchange Parts

Factory Number

ERA ZM480

LUCAS ELECTRICAL 230770

LUCAS ELECTRICAL 231020

LUCAS ELECTRICAL 35640770

LUCAS ELECTRICAL 35641020

LUCAS ELECTRICAL K01253

• Dennis

Thnx, dit helpt me al in de juiste richting. Had zelf al gezicht maar nog weinig gevonden.

Echter krijg ik enkel links en referenties naar car part sites om prijzen op te vragen.

Dit is toch geen bijzonder onderdeel en zou toch ergens normaal te bestellen moeten zijn, of een vervangend onderdeel ieder geval? Of ligt dat nu echt aan mij…

• Eric&Betty Boop

Klik

Klik

• WillemJ

Hee, kijk eens aan, meer 110" ex-MoD's in regio Breda! Al wat opgeschoten met het start-relais?

Groeten,

Willem

(vanaf Breda oostwaarts)

• Dennis

Hoi Willem, inderdaad nog meer ex mod in omgeving Breda. Sinds kort dan, hij ligt nu in de werkplaats helemaal uit elkaar en ben bezig om hem helemaal opnieuw op te bouwen. In de tussentijd knor ik nog wat rond in de classic en in de daf eentonner. Zal binnenkort eens een verslagje plaatsen.

Betreft de startmotor gelukkig al de nodige info ontvangen van Eric. Wel nog steeds op zoek, eigenlijk nog opzoek naar adresje in nl waar ik er een kan vinden.

• Henk Bossinade

Volgens mij had Ron Bolleboom die gewoon liggen ? Vr gr Henk B.

• sjorsboomschors/aka/PP

of anders Arend DuBois wel;)

en probeer anders Roan of Janssen eens;)

• Dennis

Thnx voor de tip, Janssen was ik al geweest helaas zonder resultaat hadden het niet liggen. De overige twee zijn nog opties. Ik wacht eerst de reactie van Ron even af, zojuist even mailtje gestuurd. Thnx voor de tips.