Alternatief voor 2,25 benzine -> Mercedes 2.3 of BMW 1.8 of Volvo 2.3

• bowy

PP heb alles al gelezen wat jij linkt, maar is helaas nogal gericht op in de US goed verkijgbare blokken. Rocky's etc hebben helaas niet voldoende vermogen (max 100pk)

Michel ik wil graag 4 cilinder blijven rijden. En de 6 cilinder conversie platen zijn al een paar jaar niet meer te koop.

Iemand nog input op de 3 opties die ik had bedacht?

• Frank 110V8

Ik zou dan voor de grootste motoren gaan, leveren waarschijnlijk toch een beter koppel. De volvo doet het goed op Lpg maar afhankelijk van de serie heb je waarschijnlijk een gaskop nodig voor op gas en kleppen stellen moet met speciaal gereedschap en pasplaatjes, ik weet niet hoe dat gaat bij de mercedes maar zie dit wel als minpuntje. Pluspunt voor de volvo is dat je de mogelijkheid hebt om te upgraden naar een turbo versie als jij straks te weinig vermogen hebt. Nadeel van die volvo blokken is volgens mij dat de 740's binnenkort opraken en dat mercedes misschien makkelijker te vinden blijft, zeker bij onze buren.

Succes

• berrys2a

Ik zou zelf voor de mercedes motor gaan. Daar zijn de pasplaten goed van tes krijgen en ze zijn bijna onverwoestbaar.

• dormos

Rij zelf al jaren Volvo met de zogenaamde Red Blocks. Motoren zijn tot 1995 in de 940 gebruikt, en daar zijn er nog zat van.

Motoren halen makkelijk hoge kilometerstanden, en zijn bestand tegen matig onderhoud.

Mijn vorige 940 (op LPG) kocht ik met 300K op de teller, en ging er met 606K uit. Onderhoud bestond uit onregelmatig olie verversen en 1 x per jaar kleppen stellen (35K per jaar).

Heb nu al weer probleemloos 200K gereden in een 945 die ik met 245K op de teller kocht.LPT uitvoering, na aanschaf LPG G3 in laten bouwen

Motoren zijn standaard geschikt voor LPG, hoeft geen gaskop op. Motoren zijn verkrijgbaar zonder turbo, met Low Pressure Turbo en reguliere turbo.

Zou mij eerste keus zijn, maar ik ben dan ook Volvo fan…

Groet,

Hans

• Hybrid In France

Nu ben ik iemand die ongeveer nooit een “standaard” Land Rover heeft maar waarom moeilijk doen als het “makkelijk kan” ?

Neem een 2.5 benzine blok, doe daar een beetje werk aan en dan heb je een serieus goeie motor die makkelijk in te bouwen is, uitstekend op LPG werkt en onderdelen vrijwel niets voor kosten.

Heb ooit eens een 2.25 benzine Series gereden die omgebouwd was naar 2.8 ltr. en dat was serieus snel. Neem trouwens aan dat je wel gaat laten zien bij de RDW ivm. vermogens toename ?

Succes.

• Scratch

Is zo'n 1.8i freelander blok niet iets. Zit iets meer als 100pk in en komt uit de Land Rover stal (of was het toen BMW??)

Rijd 1:10 in een freelander.

Zelf zou ik voor de 300Tdi optie gaan als hij oud genoeg is…

• bowy

Helaas de Freelander 1.8i is bijna niet in te bouwen. En daarnaast ook verre van betrouwbaar of onderdelen goed verkrijgbaar.

300tdi is geen optie ik wil graag benzine rijden.

• Scratch

Daar heb je wel weer gelijk in. Alle goedkope freelanders die je vind hebben de motor stuk

Waarom benzine !? Bang dat diesel in de ban gaat ?

• bowy

Scratch Schreef:

——————————————————-

> Daar heb je wel weer gelijk in. Alle goedkope

> freelanders die je vind hebben de motor stuk

>

> Waarom benzine !? Bang dat diesel in de ban gaat ?

Lekker stil, en heb al lpg op kenteken dus ook nog eens goedkoper per km.