Geen kracht meer

• noudje

Hallo Allemaal,

Kan niet wachten op uitkomst onderzoek garage…!X(

Na mn defender 300 TDI afgehaald te hebben voor de jaarlijkse keuring begon op de snel weg het olielampje te branden en had ik kracht verlies. Na ongeveer 600 mtr mn def langs de kant te hebben gezet motor uit gekeken of de turbo slangen door waren olie peil alles leek in orde water temp enz enzv.

Dacht aan oliepomp ok in ieder geval iemand een idee wat het zou kunnen zijn..?

Kan niet wachten op de garage ben erg nieuwsgierig wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Hoor graag van jullie en btw hoop dat het mee valt… :S

Grrr noudje

• Jeroent

Roetmeting die je motor in de soep heeft laten lopen.

• noudje

Jeroent Schreef:

——————————————————-

> Roetmeting die je motor in de soep heeft laten

> lopen.

Hey Jeroen,, hoe bedoel je en wat zou er volgens jou in de soep draaien..?

Grr noudje

• Arthur Verhalle

Turbo overleden?

Arthur

• Alan T

Niet gelijk van het ergste uitgaan

ben niet echt een diesel kenner maar mijn eerste idee bij geen vermogen en oliedruk verlies, zou zijn de turbo

Soep hoort in een kom, en niet bij een roetmeting

• noudje

Nope turbo is het niet.. Die hebben ze gecheckt die schijnt goed te zijn..

Grr noudje

• Robb

een slang die is gaan delamineren misschien…..ze doen bij de roetmeting de test op max toeren (4500rpm volgens mij) en als je slang dan al wat minder is kan die dichtklappen en geeft een berg rook achter je auto, je schrijft niet of dat t geval was dus gis ik een beetje……

• noudje

Klopt auto begon te roken alleen voor afgaand begon mn olie lampje te branden.! Kon na de auto op de vlucht strook te hebben gezet moeilijk starten..?

Grr noudje

• Robb

ik zou even de slangen van je intercooler naar de turbo controleren of uit voorzorg vervangen….dat ie moeilijk startte kan komen omdat hij dan geen lucht kreeg door de dichtgeklapte slang….maar het olielampje kan ik niet verklaren

• michel

misschien oliepomp die het probleem is, .

lijkt me dat je een warmloper hebt gehad, omdat hij ook slecht wilde starten

ik heb een week geleden een 300 tdi gekocht, en die liep tijdens de keuring wel in de soep, motor zit bonke vast, distr verwijderdkop er af , maar niks hoor, onderblok vast.

mensen ..let op…..ze mogen een diesel en helemaal een automaat NIET vol gas testen.

nou succes met de wagen/motor.