schakelgedrag Disco TD5 aut. anders af te stellen/herprogrammeren??

• Rangie

Hey Paul, wat wil je hebben voor de tussenbak?

• Rangie

Volgens de ´kenners´ op het D2 forum in GB is de HD torque converter ´the best money ever spent´ en dat is niet 1 die dat zegt, maar echt allemaal!

Denk dat we daar dan ook voor gaan in de toekomst.

Idd Paul, kan ook gewoon een schakelaartje tussen hoog-laag zetten, of de verbinding constant op hoog zetten door de draadjes door te verbinden. Had ik bij de 90 ook.

• Bart van Dessel

Wat doet de ecu met het motorgedrag als ie in laag staat? Mijn TD5 reageert een beetje traag op het gaspedaal in H, als het vermogen er eenmaal is dan gaat ie wel als de brandweer maar de reactietijd is vrij lang.

• Marc-my-Words

Bart,

Er was bij de eerste lichting Td5 sprake van een “tragere” response op het fly-by-wire gaspedaal in Low.

Dat beviel niet, en op een gegeven moment hebben ze toen een en ander omgewisseld.

(Die omwisseling is ook zo gek nog niet: als je in Low ook nog eens een trage response krijgt dan ga je alleen maar snel diep trappen, misschien is het nog beter om gewoon altijd de vlotte response te kiezen - of het schakelaartje, zodat je bijv. als het heel erg hobbelt de trage response kan kiezen).

Marc

• Bart van Dessel

Waar zit dit schakelaartje ergens? Is het ook zo dat ie in Low gear lang niet z'n volle vermogen levert? Dat doet ie bij mij dus wel, alleen het ddduuuurrtttt effe. Ik zit te denken, ik heb zo'n imitatie Safari snorkel d'r op, en ook de onderste aanzuiging in het luchtfilterhuis heb ik dicht gemaakt, want bij de eerste de beste doorwading kreeg ik een plons water binnen. Luchtfilter was kletsnat. Die aanzuiging doet ie vanaf het binnenscherm, nét achter het ruitesproeier reservoir. Dus nee, ik breng er niet alleen de kids mee naar school……..

• Bart van Dessel

Kan me herinneren dat Bas4cars bij een zwaar getunede Defender TD5 2 snorkels heeft geplaatst omdat ie niet aan z'n vermogen kwam.

• Rangie

Klopt idd Bart. Heb die wagen ook even bekeken. Wanneer je een TD5 met een ‘paddestoel’ snorkeltop hebt, moet je de lamellen openbuigen om meer lucht te krijgen in de motor. Heb je hem flink gechipt, ben je beter af met een snorkeltop van safari o.i.d. (ram air)

• Rangie

schakelaartje zit gewoon bovenop de tussenbak Bart

• Rangie

bedoel eigenlijk het stekkertje…zit bovenop de tussenbak. je kunt deze gewoon doorlussen, geeft dan continu door dat ie in de hoog staat

• Bart van Dessel

Aha weer wat geleerd:) doosje met bediening is onderweg:)-D