aankoop advies 300TDI automaat

• sjorsboomschors/aka/PP

heb 4x een LR in de UK gehaald, een 109, 2x een 110 en een disco( voor het blok idd)

niet via Ebay, maar Gumtree en pistonheads.

hier een blok:http://www.gumtree.com/p/car-replacement-parts/land-rover-300tdi-engine.-breaking-whole-vehicle-es-discovery-/1089000013

http://www.gumtree.com/p/land-rover/land-rover-discovery-1-300tdi/1088711368

maar ik zou voor deze gaan:

http://www.gumtree.com/p/land-rover/land-rover-discovery-300tdi/1087127136

• Frans Bonnes

Vergeet niet dat je ook je chassis van de 109 aan moet gaan passen.

Je gaat namelijk van blad naar schroefveren, of je kan natuurlijk ook de assen aanpassen, of dat met de maatvoering uitkomt zou ik niet weten.

• Alan T

TJA Vrije Tijd?!

das meestal op maandag tm vrijdag tussen twaalf en half een(:D

Een auto in UK halen is best leuk, heb mijn range toen ook zelf gehaald.

maar als ik er hier een kan vinden voor een schappelijk bedrag is dat net zo makkelijk

kom ik hier nix tegen dan wordt het alsnog effe vliegen, varen en sturen

Maar nog even over die EDC doet die alleen de motor of nog andere dingen ??? abs ofzo8-) abs op een series:D

Alan

• Alan T

1voorkeur heeft een complete wagen rijd makkelijker terug en je hebt gelijk alle onderdelen die je nodig kan hebben

2zien er goed uit voor een leuk prijsie zij alleen geen automaat

maar toch bedankt voor de tips misschien dat iemand anders hier nog wat aan heeft

• Alan T

Frans

Schroefveren:X tis een series hoor gewoon de assen aanpassen voor bladveren

En

Zoals ik het begrepen heb is hoe ik het nu van plan ben; motor ,bak en pas gemaakte assen 1/3 wijziging van het voertuig

het wijzige van het chassis voor schroefveren wordt ook als 1/3 gezien

Wat de assen betreft deze zijn volgens mij 10cm breder dan series ik wil proberen dit wat te corigeren met de velgen

Alan

• Ivo Cox

Alan T Schreef:

——————————————————-

> het wijzige van het chassis voor schroefveren

> wordt ook als 1/3 gezien

>

Hoi Alan,

Het gesprek dat ik recent met de RDW (zowel via het landelijke nummer als met 2 lokale keurmeesters) heb gehad, leerde mij dat dit niet klopt wat je schrijft. Je mag als je de aandrijflijn vervangt, ook nog het chassis aanpassen naar schroefveren.

Groet Ivo

• Bart van Dessel

De computer van de EDC doet inderdaad de inspuiting en het alarm systeem zit erin, die zul je er software matig uit moeten halen. Alle Disco's met EDC die ik heb gezien/gehad hadden alarm. Het EDC is eigenlijk hetzelfde systeem als van Audi/VW op de eerste TDi'tjes. Systeem is van Bosch en is zeer betrouwbaar. Rijdt echt stuk beter dan het mechanische. Andrew Colville heeft zich er wel eens in verdiept, hij kan je er misschien mee helpen. Volgens hem is het niet veel meer dan bijvoorbeeld een 3.9 efi systeem in een oude RRC inbouwen, dat heeft hij verschillende keren voor mij gedaan. Ik ben ondertussen belandt in de TD5 wereld maar een 300 tdi aut. met EDC doet vrijwel niet onder voor een TD5.

Gr Bart

• Marc-my-Words

Ivo Cox Schreef:

——————————————————-

> Alan T Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > het wijzige van het chassis voor schroefveren

> > wordt ook als 1/3 gezien

> >

>

> Het gesprek dat ik recent met de RDW (zowel via het landelijke nummer als met 2 lokale

> keurmeesters) heb gehad, leerde mij dat dit niet klopt wat je schrijft. Je mag als je de

> aandrijflijn vervangt, ook nog het chassis aanpassen naar schroefveren.

>

Zolang je maar geen donor-chassis gebruikt behoud je 2/3 origineel.

Zelfs als je een chassis-wissel doet (in overleg met de RDW) kan je 2/3 “origineel” houden.

En … in ieder geval in het verleden waren er vervang-chassis met schroefveer-voorbereiding.

Een Disco/Defender-vooras met bladveren levert in ieder geval een uitdaging - de veren zitten in de weg.

Maak je er een schroef-veer auto van dan heb je een Series V (als je de Stage 1 en/of de latere Santana's als Series IV wilt zien)

Marc

• Alan T

het is dus maar net welke rdw medewerker je heb!

Zelf hou ik het bij bladveren vind ik wel zo passend bij een series

Maar als je je chassis zo ver wijzigd zou ik het van de rdw toch wel even op papier bevestigt willen zien.

Want

Hoe reageren ze als ze zien wat er allemaal gewijzigd is voor de schroefveren

Alan

• Marc-my-Words

Alan T Schreef:

——————————————————-

> het is dus maar net welke rdw medewerker je heb!

> Zelf hou ik het bij bladveren vind ik wel zo

> passend bij een series

>

> Maar als je je chassis zo ver wijzigd zou ik het

> van de rdw toch wel even op papier bevestigt willen zien.

> Want

> Hoe reageren ze als ze zien wat er allemaal

> gewijzigd is voor de schroefveren

>

Overleg vooraf met de RDW is nooit weg, en soms zelfs gewoon meer dan verstandig.

Marc