aankoop advies 300TDI automaat

• Alan T

Hallo

Na er lang over nagedacht te hebben,

wil ik deze winter de complete aandrijflijn van een disco 300tdi met automaat in mijn series 3 109 bouwen

ik ben al wat aan het rond kijken voor een donor disco

maar wat zijn de punten waar op te letten, weet het nodige van series maar niet van deze wagens

alle tips zijn welkom

Alan

• neef Henk

Ik heb zelf tot 3 keer aan toe in UK een Disco gekocht via ebay. Voor de goedkoopste was ik zo'n 1000 euro kwijt incl. alle bijkomende kosten (vliegticket, brandstof, verzekering etc) en de duurste ongeveer 1400 euro, daar vind je in NL niet zo snel een Disco voor tenzij je geluk hebt.

Let er op dat je er 1 koopt waar geen EDC op zit want daar wordt je niet vrolijk van als je dat moet inbouwen. Kies voor de meest luxe uitvoering zodat je over gebleven onderdelen kan verkopen (radio installatie, lederen stoelen, electrische dakramen etc). Lees heel goed de omschrijving van de auto, een verkoper die weinig info geeft heeft meestal iets te verbergen. Een Disco met MOT (apk) kan je naar huis rijden.

Groeten neef Henk

• Alan T

Engeland zat ik inderdaad ook al aan te denken, heb op ebay al mooiere disco met minder KM voor veel minder geld

het enige minpunt is dan wel weer de RHD vooras.

Wat die EDC betreft: uhhh:S wat is dat, wat doet die, en waarom wordt je er niet vrolijk van om die in te bouwen???

en in welke modeljaren hebben ze die gebruikt

Alan

• Paul Stroink, One-Ten.nl

Vanaf eind 95. EDC loopt véél mooier en vlotter maar is lastig in te bouwen ivm electronisch aangestuurde injectiepomp..

• sjeroens

het grote verschil is dat de edc injectiepomp electronisch aangestuurd word. Iets meer pk's en een arm dikke kabelboom met computer.

de mechanische inspuitpomp is 1 draadje :)

Zoals Neef Henk zegt, kijk goed naar de onderhoudshistorie, voornamelijk die van de autobak. Bij henk is het al een paar keer goed gegaan, ik heb 2 jaar lopen kloten.

Jeroen

• neef Henk

Als je ook de assen wilt gebruiken dan heb je een probleem ja maar er zijn vast wel onderdelen te koop om het weer LHD te maken ;)

Gr. neef Henk

• Alan T

Is die EDC enkel voor de motor of doet die nog meer kunsjes

ik vraag me af of de onderhoudshistorie na een jaar of 20 nog compleet zal zijn

En van Rhd naar Lhd is inderdaad niet zo spannend maar als het niet hoeft is dat net zo makelijk

Alan

• Bart van Dessel

Persoonlijk zou ik wel de EDC inbouwen, je gaat toch al beginnen met een flink project, dus waarom ook niet meteen het EDC overbouwen. Je motor loopt stukken mooier, stuk sterker en stiller en het extra vermogen dat de automaat nodig heeft dat geeft die EDC ten volle. Ik zou niet naar Engeland gaan maar dat komt omdat ik jaloers ben op jullie vrije tijd. Ik zit vol met werk tot januari en rij ook nog 's een uurtje of 40 per week op de truck.

https://farm6.staticflickr.com/5482/14174639391_82738e47f2_c.jpg

• neef Henk

Vrije tijd, wat is dat :S

Ik heb ook een 40 uurige werkweek, twee kinderen en 4 Land Rovers ;)

Gr. neef Henk

(ik ging 's ochtends met het vliegtuig naar GB en kwam dan rijdend terug dezelfde dag)

• Bart vanuit de truck

Ja het kan zeker binnen een dag, dan heb je ook alles mee gehad. Ik ben ca 20 keer in de UK geweest voor auto's te halen en ik weet dat het ook heel erg tegen kan zitten. Heel vervelend als je baas of je klanten zitten te wachten en Bartje heeft pech. Daarom zoek ik donorautos alleen nog maar in Nederland. Maar als het eenmalig is en je hebt zin in een avontuurtje en je hebt speling in de tijd: doen!!