Zend/ontvangst antenne leightweight ex NL leger

• Rienk

Goedenmiddag,

Weet iemand wat voor antennes het NL leger op de lightweight had en of deze nog te koop zijn?

Heb gezocht naar foto's en info maar kan niks vinden

groet,

Rienk

• sander "one10"

Op Facebook bij militaire vrienden kijken en daar je vraag herhalen , weet het ook niet precies heb een Engelse lightweight en daar zitten ze voor op , ik dacht dat ze achterop zaten bij nl leger

• Marc vd K

Gewoon de zelfde potten als ze nu ook nog gebruiken (met regelaar in de pot) (RT3600 tot 6400)

• GertH

Inderdaad , zijn nog dezelfde , de houder zit hiervoor aan de linker kant bij de doorvoer opening , beetje rare plek maar ja . Antenne is nog wel bij Van Dam in Rhenen ( landrover van dam ) en de komplete installatie met radio is wel bij Stegeman in Exel ( oosten ) te krijgen .

Probleem zal eerder de orginele radiotafel worden die in de LW zat . Die worden erg weinig aangeboden .

Stegeman heeft volgens mij ook nog wel de antenneklemmetjes met touwtje eraan die de antenne vasthouden tijdens het rijden ( gebogen toestand) .

De Nekaf had trouwens van die bruine bakkelieten antennepotten , de LW en Mercedes hebben de groene met 2 vlakke zijden , zwaar en dacht van philips .

• Marc vd K

en anders steven koorevaar, die heeft nog veel van dit spul

• Henk Bossinade

Gert,de Nekaf had ook dezelfde radio's en antennes als de Laro en MB ;) . Vr gr Henk B.

• rienk

Heren dank voor de nuttige info, ik ga de genoemde opties benaderen

Groet,

Rienk

• GertH

Henk Bossinade Schreef:

——————————————————-

> Gert,de Nekaf had ook dezelfde radio's en antennes

> als de Laro en MB ;) . Vr gr Henk B.

Kun je nagaan , dan was dat nog eens een top kwaliteitsprodukt :D Ik zag bij Staman vaak de nekafjes staan met die bruine ronde potten, die zouden allen orgineel zijn , vandaar .

• Henk Bossinade

De Nekaf heeft in ieder geval wel de LARO 88 en 109 een jaar of 4 ‘'overleeft’' bij de KL :)-D. Vr gr Henk B.

• Marc vd K

Hoe bedoel je dat Henk? De nekaf kwam na de willy en voor de laro. En toen de laro's kwamen ging de nekaf weg….