Binnenkort wil ik weer eens wat aan mijn serie 2 gaan doen en zoek nog bladveren.
Wat is een goed adres voor bladveren voor een serie 2-3???
Ik wil gewone veren hebben 9 tot 11 leaf.
Groeten
bedenk ook even wat je wilt, de heavy duty (9 blad) zijn behoorlijk wat stugger dan de standaard 11-blads die ik persoonlijk eigenlijk best heel prima vind rijden voor een lege auto (ook beladen, maar hij zakt wat harder op zijn kont dan de heavy duty versie omdat ze nu eenmaal eerst moeten zakken voor de 2 hulpbladen mee gaan doen).
Groet, Wilberth
ik heb rondom nieuwe bladveren bij van dam gehaald voor een S2A ambu
rij vol met 3 ton rond en het werkt zeer goed, heb de zware uitvoering uiteraard
je moet ze wel even paren want er zit verschil in kromming
is een wereld van verschil met de oude meuk die er onder zat
nu rijd en veert hij gewoon goed en staat recht
word nooit een 110 maar dat wil ik ook niet ><
Jarne, ik heb ze ook gehaald bij van Dam.Ik had eens wat kenners gevraagd welke goed zouden en zijn en wat ik dus moest kopen.
Ik hoorde vaak dat parabool na een tijdje slap worden en er geen goede te koop zijn.Ook van de gewone bladveren zou veel rommel te koop zijn en was dus moeilijk.
Ik kreeg dus de tip om maar “orginele” te kopen bij van Dam en heb dat dan maar gedaan.Na aanschaf kon ik geen enkel verschil ontdekken in kromming en geen merktekens gezien van links of rechts.Ook hebben me mij daar verteld dat er geen verschil is in links of rechts omdat ik daar speciaal naar vroeg.
Ik heb de veren gemonteerd en ze bevallen goed, veren prima en ik de 109 best comfortabel(voor deze auto dan) rijden.Wel staat de auto scheef wat ik nog eens op moet lossen door ze om te wisselen denk ik.
Voor de rest koop ik regelmatig onderdelen bij van Dam en dat bevalt prima.
Er is zoals je zegt wel degelijk verschil in links en rechts maar misschien deden ze er bij defensie ook wel allemaal dezelfde onder?
Bij mijn serie 3 had ik wel verschillende voor links en rechts maar ik kon eigenlijk bijna geen verschil in hoogte zien als ik ervoor stond.
Ik heb geen idee of het wat uitmaakt voor een hobby Laro die niet erg veel gebruikt word en maar heel af en toe zwaar word beladen.
Hoelang rij je al zo?
Grt
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?